Kirjoittaja Aihe: Jousitaustoja ja -ammuntatauluja (uutta ja vanhaa)  (Luettu 11314 kertaa)

jonex

• Seniori
    • Profiili
Vs: Jousitaustoja ja -ammuntatauluja (uutta ja vanhaa)
« Vastaus #15 : 07:03 22.05.2015 »
Liian pehmeetä. Ajelet thermonovalle inkooseen ja haet kunnon pakka-aineet. sieltä saa kakkos laatua halvalla.

Kiul

• Sähköjänis
    • Profiili
« Vastaus #16 : 08:15 22.05.2015 »
Onko tuo valueriste kuinka hyvää, eikös se ole sitä solumuovia?
Sillä sais laskelmieni mukaan tehtyä 10 0,5x0,5 tauluja jotka on 0,40 syviä ja näiden kpl hinta olis alle 30€. Yhestä 2x50x0,01 rullasta tulis 2,5x1x0,4 kokonen taulu, saa korjata jos olen väärin laskenu. Mutta onko kukaan tehny tästä taulua? Ja tietenki jos teen niitä 3d tauluja ja niihin tekis sen vitaali alueen vaihettavaks niin silloin ei tarvis koko elukkaa tehä uutta koska vitaali aluehan kuluu eniten, ainakin näin pitäisi olla, jos haluaa lähelle toden tuntuista tilannetta.

Toi valueriste on vissiin kuutiopainoltaan sen 30kg/m3. Jos oikein muistan niin jousitaustapakoissa käytetään pääosin 50-70kg/m3 tavaraa ja joukossa voi olla sitten täytteenä tuota kevyttäkin tavaraa jonkun verran. Eli tuosta routamatosta tulee aika 'heppoinen' tausta pysäytyskyvyltään. Tietysti tekemällä paksumman voi asiaa yrittää kompensoida, mutta loppupeleissä taitaa olla niin, että useimmille jää tuo routamattohomma kertayritykseksi. Itse tekisin ne ekat taustat ihan juuttisäkistä ja vanhoista räsyistä ja toiseksi hankkisin Rinehartin kuution ja sitten vasta jotain muuta hienompaa.  :)

MPKO

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #17 : 08:21 22.05.2015 »
itse tein taulukärki pakkani näin.  Hain thermonovalta tukevaa noin 5cm paksua solumuovia.  leikkasin ja liimasin silikonilla ne laatikoksi ja täytin lumpuilla. kestää vettä ja lumput voi luukusta vaihtaa jos on tarvetta.

Proto

• Tulokas
    • Profiili
« Vastaus #18 : 08:47 22.05.2015 »
Muuten hakisin inkoosta mutta tulee jo se haku sen verta kalliiksi (n.900km suuntaansa) että ei taija tulla kysymykseenkään. Mutta entä jos tuota puristas samalla kun se on liimauksessa tai tekis sen vitaali alueen kestävämmästä materiaalista. Oikeaa jousitaustaa on liian kaukana hakea ja siksi se on helpompi tehä jos löytää sen oikean materiaalin tai lähele sitä kohtuu hintaisena jostakin rautakaupasta yms, koska näitä on enemmän kuin semmoisia paikkoja mistä sais oikean jousitaustoja. Tai onko ruotsin puolella tämmöistä materiaalia lähellä rajaa?

MPKO

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #19 : 11:52 22.05.2015 »
alkuun pääset helpoiten kun otat pahvi laatikon jonka täytät räsyillä kuten jo edellä mainittiinkin.  ohuehko solumuovikin käy esim.  niin et laitat sen rullalle ja tunget räsyjä täyteen.  Ja tämä siis taulukärjillä.  Harjoitellessa sit vaikka tilaat jostain paksumpaa solumuovia leikkureille jos sitä ei lähistöltä löydy.  Ei niitä leikkureita jaksa kokoajan siitä pakasta repiä irti :)

TeemuJ

• Tulokas
    • Profiili
« Vastaus #20 : 12:18 08.08.2017 »
https://drive.google.com/file/d/0B5JRINSn7imEMlNxVW9EbEd0dDQ/view?usp=sharing

Tässä minun näkemys helposti valmistettavasta ja halvasta taustasta. Itse pakka tehty routaeristeestä, josta leikattu mattopuukolla sopivia soiroja, tätä kamaa löytyy valmiiksi 20cm levyisenä rullana