Kirjoittaja Aihe: Puheenjohtaja- ja hallituksen jäsenehdokkaat vuosikokoukseen 2017  (Luettu 3716 kertaa)

PenaK

• SJML hallituksen jäsen
  • Aktiivinen
    • Profiili

Kaksi vuotta sitten asetuin ehdolle ja tulin valituksi Suomen Jousimetästäjäin Liitto ry:n hallitukseen. Lupaukseni tuolloin oli tuoda liike-elämässä hyväksi havaittuja käytäntöjä Liiton toimintaan.  Ensimmäinen vuosi meni strategialinjausten valmistelussa hallituksen kanssa ja Jousimetsästys 2020 ohjelma hyväksyttiinkin vuosikokouksessa viime keväänä.

Sen pohjalta on vuoden aikana tapahtunut paljon, mm.  koulutus, seurayhteistyö, edunvalvonta, tiedotuslinjaukset ja moni muu asia on saanut aivan uutta ja skaalautuvaa ryhtiä Liiton tekemiseen. Tästä kiitos kuuluu monille, mutta erityisesti vauhdilla ja strategisella otteella asioihin tarttuneelle hallituksen puheenjohtajalle, Saarenmaan Antille. Itselläni on ollut ilo olla viime kausi työssä mukana hallituksen varapuheenjohtajana ja Liiton edunvalvonnasta huolta kantaneena.

Nyt vuosikokouksessa erovuoroisista Antti on tietojeni mukaan lupautunut olemaan käytettävissä puheenjohtajana, samoin Levän Timo hallituksen jäsenenä. Nykyisen hallituksen muilla jäsenillä on hallituskausi hyvässä puolessa välissä.

Harkintani jälkeen olen päätynyt siihen, että erovuoroisena en asetu vuosikokouksessa ehdolle liiton hallitukseen uudelle kaksivuotiskaudeksi. Tyytyväisenä liiton kehitykseen olen luottavaisella mielellä jättämässä hallituksen jäsenen paikan vuosikokouksen täytettäväksi. Hallitukseen tarvitaan uutta intoa, näkemystä ja osaamista. Tiedän hyvien ehdokkaiden harkitsevan ehdolle asettumista liiton hallituksen jäsenen tehtävään. Hallitus valitsee aikanaan uuden varapuheenjohtajan tulevien hallituksen jäsenten keskuudesta.

Jo perinteitä noudattaen toivon, että liiton kehityksestä ja vuosikokouksen henkilövalinnoista käytäisiin avoin, rakentava ja rehti keskustelu, josta saadaan rakennusaineita tulevaisuuteen jousimetsästyksen parhaaksi. Erityisesti ehdolle asettuvilta toivoisin kuulevani keskeisiä kehittämislinjauksia oman osaamisen ja omien vahvuuksien esittelyn lisäksi.

Pentti Karjalainen
Hallituksen varapuheenjohtaja

Olavi Pennanen

• SJML Tutor
  • Seniori
    • Profiili
Terve

Kiitokset Penalle tehdystä työstä. Vielä joudut kuitenkin edustustehtäviin ennen kuin pääset täysin paneutumaan taas jousimetsästykseen...siispä nähdään lauantaina

Varjaagi

• Sähköjänis
  • SJML Tutor
    • Profiili
Vai ottaa se Pena hatkat....

M.Ajava

• Tulokas
    • Profiili
Pistänpä minäkin kupongin sisään tähän kisaan.

Asetun siis ehdolle SJML ry:n hallitukseen.

Olen 35-vuotias metsästäjä Espoosta. Jahtivuosia on takana yli 20 ja viimeiset kaksi vuotta on pääasiallisena aseena ollut taljajousi. En tosin sylje ruutipyssyillekään.

Erilainen järjestö- ja yhdistystoiminta on tuttua mm. metsästysseura ja partio touhuista. Työssäni olen tekemisissä myös erilaisten etujärjestöjen ja ministeriöiden kanssa. Uskonkin, että minulla voisi olla annettavaa etenkin SJML:n edunvalvonta puoleen, joka on liiton yksi keskeisimmistä toiminta-alueista.

Kuka ajaa jousimetsästäjien asiaa metsästyslakien uudistuksissa ja parantaa harrastuksen edellytyksiä, jollei jousimetsästäjät itse?

Vaikuttamisen pitää perustua tietoon ja yhteistyöhön muiden toimijoiden, kuten SML, kanssa.

Tavataan huhtikuussa ensin Kaatajassa ja sen jälkeen  vuosikokouksessa.

Harri Siltanen
Ehdolla hallitukseen 2017

TuomoM

• Harrastaja
    • Profiili
Vaikka met komiat pärjätään aina, niin en edelleenkään asetu ehdolle.  ;)

Varjaagi

• Sähköjänis
  • SJML Tutor
    • Profiili