04:23
7.4.2014
OfflineOnko tähtäinten valovoimasuuksissa eroja? Majavaa kytänny nyt pari iltaa ja aina tulee niin pimeellä ettei nää pinnejä. Jos laittaa valon nii sitte ei nää elukkaa ku tähtäinkehästä tulee niin kirkas. Mites noi valot? Onko olemassa sellasia jotka antaa valvoo niin vähän, että pinnit vaan kirkastus eikä koko maailma?
Kertokaa kokemuksia eri tähtäimistä ja valoista! Ja vielä jos on niitä hämärässä/pimeessä saatuja kokemuksia niin aina parempi!! ;D
05:30
10.10.2009
OfflineMoi.
Säädettävä valo, tai ledin eteen teippiä vähentääksesi valon määrää. Masse jahtiin liiat pinnit pois ( tai alas) 1 kpl riittää, liiat pinnit vähentää hämärässä näkemistä. Kun joku tekis hiusristikon valaistavana olis se mielestäni hyvä. Siina olis ala- ja sivupinnisen hyvät puolet. Ite käytän itsevalaisevaa 1 pinnistä sen hämäräominaisuuksien takia. Kokeilin myös punapistettä, minulle se ei käy (näen 2 pistettä lississä).
02:59
13.9.2009
OfflineMoi.
Säädettävä valo, tai ledin eteen teippiä vähentääksesi valon määrää. Masse jahtiin liiat pinnit pois ( tai alas) 1 kpl riittää, liiat pinnit vähentää hämärässä näkemistä. Kun joku tekis hiusristikon valaistavana olis se mielestäni hyvä. Siina olis ala- ja sivupinnisen hyvät puolet. Ite käytän itsevalaisevaa 1 pinnistä sen hämäräominaisuuksien takia. Kokeilin myös punapistettä, minulle se ei käy (näen 2 pistettä lississä).
Spot Hog ainaskin tekee jotain linssiä, jossa valaistu ristikko ja ei suurennos kerrointa. Itsellä ei kokemusta tuosta, mutta on kuitenkin olemassa mokoma.
04:16
21.2.2014
OfflineMetsästyksestä ei ole kokemusta, mutta IQ Micro (ja sen erikseen ostettava säädettävä valo) valaisee vain pinnit sekä Retina Lockin. Päällä oleva vihreä muovi valaistuu jonkin verran, mutta sen saa piiloon vaikka teipillä. Siinä vaiheessa missä peeppi häviää hämärässä näkyvistä, niin Retina Lockin avustuksella ampuminen onnistuu, kunhan vain maali on näkyvissä.
05:27
10.10.2009
Offline08:31
25.4.2012
Offline03:36
31.1.2006
OfflineTämä toimii hyvin ainakin majavajahdissa.
07:04
7.4.2014
OfflineMites toi peepi? Se kun tuuppaa häviämään hämärässä vaikka etutähtäin vielä näkyy. Onko kellään kokemuksia esimerkiks tästä?
07:26
SJML hallitus
12.1.2010
OfflineMites toi peepi? Se kun tuuppaa häviämään hämärässä vaikka etutähtäin vielä näkyy. Onko kellään kokemuksia esimerkiks tästä?
Kun ankkurointi ja ampuma-asento on kunnossa, ei tarvi peepinkään näkyä. Tosin jos joutuu ampumaan miltei kohtisuoraan standin alle, menee haastavaksi pimeässä.
Kannattaa treenailla hämärissä reippaisiin alakulmiin ja teippailla tähtäimen valoa himmeämmäksi. Mitä pimeämpää, sitä himmeämmän pinnin tarvitset.
09:00
22.2.2010
Offline09:13
24.8.2011
Offline07:02
31.1.2006
OfflineMites toi peepi? Se kun tuuppaa häviämään hämärässä vaikka etutähtäin vielä näkyy. Onko kellään kokemuksia esimerkiks tästä?
Kun ankkurointi ja ampuma-asento on kunnossa, ei tarvi peepinkään näkyä. Tosin jos joutuu ampumaan miltei kohtisuoraan standin alle, menee haastavaksi pimeässä.
Kannattaa treenailla hämärissä reippaisiin alakulmiin ja teippailla tähtäimen valoa himmeämmäksi. Mitä pimeämpää, sitä himmeämmän pinnin tarvitset.
Jos ankkurointi ja piippi ovat kohdillaan, näkyy se pinni piipistä automaattisesti. Jos ei näy, niin joko ankkurointi ja piippi eivät ole kohdillaan tai piippi on liian pieni ja sen 'valovoima' ei riitä hämärään. Piipin kannatta olla melko 'väljä' hämärässä, niin tarvii tihrustaa vähemmän. Osumisen kannalta on oleellista nähdä pinni sen piipin läpi, vaikka ei piippiä näkisikään. 8)
1 Guest(s)
Register