06:29
26.3.2012
Offline10:17
28.6.2010
OfflineHei vain Joona. Tehoja? eikös laparuuveja kiristämällä Razoristakin irtoa ihan miesten paunat, joten tehoja on turha lisää odottaa hirveästi miltään jouselta, eikä niitä myöskään tarvita suomalaisen riistan kaatoon. pääasia että ammunta pysyy kasassa ja tuntuu mukavalta eikä tarvi turhaa äheltää maksimien kanssa.Nopeutta uudemmissa jousissa toki on enemmän tai vähemmän mutta minusta sekin on aika toisarvoinen seikka.Jos mahdollista niin suosittelen kokeilemaan useampia jousimalleja merkkiin katsomatta jos mahdollista,niin saat hyvän käsityksen millainen jousi käteesi parhaiten sopii, niistä kun löytyy yllättävän suuria eroja niin kahvan, kevennysalueen, kuin myös vedon suhteen. Bearihan tekee hyviä jousia ja varmasti varteenotettava vaihtoehto.
Stopparin kumeja voi sitten muut kommentoida.
12:41
11.11.2012
OfflineItellä on ollu tuo bearin lehion malli nyt muutamia kuukausia ja se on eka oma jouseni, joten kamalasti ei muista ole kokemusta. Mutta mielestäni on hyvin tarkka kun sai säädöt kohdalleen ja nopeutta/tehoa on varmasti tarpeeksi suomen riistalle ja varmasti ulkomaillakin pärjää. Stoppareiden kanssa oli alkuun ongelmia, kun jänne pyrki hyppäämään muutaman laukauksen jälkeen niistä yli. Tilanne korjautui kun säädin camleanin suoraksi ja samalla alkoi leikkuritkin lentää suoraan samaan pisteeseen taulukärkien kanssa. Saalista ei ole toistaiseksi vielä tullut, mutta sekin varmasti vielä muuttuu.
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen jouseen ja on miellyttävä ampua. Omien kokemusten perusteella voin kyllä suositella muillekkin. Omani on 60-70 paunainen ja säädetty tällä hetkellä laparuuvit kiinni. Alkukankeuksien jälkeen on ammunta ollut mukavaa 🙂 toki varmasti on parempiakin jousia saatavilla, mutta kun ei ole muusta tietoa niin tähän olen tyytyväinen 🙂
12:42
11.11.2012
Offline03:24
26.3.2012
Offline03:39
11.11.2012
OfflineMinulla on käytössä metsällä eastonin axis nuoliputki ja sulat on 2″ blasereita. Kärkinä toimii g5 montec ja g5 t3 jos sattuu isompaa riistaa hollille joskus. tauluammunnassa oon käyttäny noita erätukun trophy ridge hailfire nuolia, jotka on kyllä huomattavan paljon kestävämpiä kuin eastonin halpanuolet. Kokeilin noita halvempia eastoneita ja neljä nuolta meni poikki tauluun ammuttaessa ekalla laakilla, joten totesin aika susiksi. Voi tietysti olla, että oli joku huono erä, mutta nuo tuntu kädessäkin aika rimpuloilta kun seinämävahvuus on niin pieni.
Hailfirejä ei oo menny rikki ainuttakaan vaikka oon ampunu nippuun monta kertaa noita, muutama nokki vaan tuhoutunu.
03:54
26.3.2012
Offline03:55
17.3.2006
OfflineMinä olen ampuillu 63-65# Hoitilla nuita ”halpiseastoneita” enkä ole muuten saanu rikki kuin ampumalla parit robinhoodit.
Äkkiseltään tulis mieleen että keppi ei osu oikeassa asennossa taustaan jos nuolet särkyy taustaan osuessaan..
Millanen tausta? Paunoja? Onko ammuttu paperitesti eastoneilla? Onko Spineluku oikea?
06:44
11.11.2012
OfflineElikkä nuolet oli noita eastonin powerflight putkia ja osuivat taustaan kyllä suoraan, mutta aina meni sälöiksi ja irroittaessa viimeistään poikki. Saihan tuo muori noista kukkakeppejä vielä kun laitto teipillä kasaan 🙂
Paunoja jousessa 68-70 ja nuolten spine oli 300. Kaks noista nuolista mitä tilasin on vielä ehjiä, ja niitä on joitakin kertoja ammuttu ja eivät ole hajonneet, mutta näillä kokemuksilla en enää noihin rahojani laita vaikka halpoja ovatkin. Ovat tosiaan ihan käsissäkin jo aivan eritasosen tuntusia kun nuo vähän paremmat.
06:47
11.11.2012
OfflineNiin ja 3D taustaan olen ampuillut ja nuolet lentävät kyllä niinkuin pitääkin ainakin silmämääräisesti ja iskevät taustaan suoraan. paperitestiä en ole tehnyt vielä, mutta pitää sekin kokeilla jossakin välissä. Itse epäilen, että nuolissa oli jotakin häikkää. Katkenneissa nuolissa oli hyvin vähän pitkittäistä kuitua sisällä, joka kyllä on selvä merkki siitä, että eivät ole kovin kestäviä.
06:50
11.11.2012
Offline07:25
26.3.2012
Offline08:48
11.11.2012
OfflineMiulla oli alkuun whiskeri joka tuli jousipaketissa mukana ja vaihdoin sen vähän aikaa sitten NAP apache hyllyyn jonka ostin käytettynä.
Whiskerillä oppi nopeesti ampumaan ja siinä oli se hyvä puoli, että nuoli pysy aloillaan oli jousi missä asennossa tahansa. en vaan jotenkin tykästyny siihen ni vaihdoin tippuvaan hyllyyn.
08:54
26.3.2012
Offline11:57
22.2.2010
Offline03:03
10.10.2009
Offline07:24
26.3.2012
Offline07:24
26.3.2012
Offline1 Guest(s)
Register
, Niin Pasip mitä nuolia käytät legionissa ja mistä ostit ???