G5 Prime|Jouset|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
G5 Prime
23.7.2015
01:06
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline

Tästä merkistä ei ole ollu paljoa tarinaa, joten millaisista vehkeistä on kyse? Ainakin camit eroaa huomattavasti muista merkeistä, kun on tupla-jänneurat. Mitä tuolla rakenteella on haettu? Tuskin ainakaan massan kevennystä?

23.7.2015
04:43
Avatar
Miksu
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 128
Member Since:
6.3.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
23008sp_Permalink sp_Print

Hyvvii jousii ja ei pitäis kämien kääntyillä tuplanaruilla.

23.7.2015
04:48
Avatar
Miksu
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 128
Member Since:
6.3.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
23009sp_Permalink sp_Print

23.7.2015
07:34
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
23010sp_Permalink sp_Print

Aika metkan näköinen on tuo kaapeliohjurikin. ;D Vetääkö kaapelit sen sivuun laukaisussa vai mikä sen sivuliikkeen tekee?

23.7.2015
08:05
Avatar
Kyytipoika
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 44
Member Since:
27.5.2018
sp_UserOfflineSmall Offline
23011sp_Permalink sp_Print

Valmistajan sivulta löytyi: The brand new Flexis-AR puts you in the customizing driving seat. This patented adjustable flexing roller guard allows you to adjust the distance the cables are from your arrow for optimum fletching clearance and improve tuning ability.

24.7.2015
08:13
Avatar
Olavi Pennanen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 361
Member Since:
11.7.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
23014sp_Permalink sp_Print

Tere

Mulla ollut kyseinen jousi nyt käytössä kolme kuukautta…mallina Impact. Kaapelin ohjuri kääntää kaapeleita vedon puolen välin jälkeen edestä pois…Tyytyväinen olen valintaan ollut ja pyssy sopii ainaskin minun käteen. Pituutta Impactilla on se 35 tuumaa ja itse tykkään siitä, että jousessa on pituutta ja vakautta. Eihän se mikään kevyin pyssy kunnon vakaajineen ole, varsinkin kun verratan nyky hiilareihin mutta arvostan pyssyn vakautta. Toki jos pyssy tuntuu liian painavalta niin sehän on voiman vähyyttä;)

Pyssy on myös hiljainen. Cami rakenne on erikoisen oloinen mutta camien vääntymistä ei esiinny tällä ratkaisulla ja leikkurin säätö on sujuvaa.
Kun pyssyn on rekisteröinyt G5 rekisteriin niin uudet kaapelit ja jänteet napsahtavat postiluukusta ilmaiseksi aina kahden vuoden välein. Ensimmäiset saapuivatkin jo postista veloituksetta miltei heti rekisteröinnin jälkeen.

Niin ja kaapeliohjaimista vielä…minun 2014 mallissa on tosiaan kaapelinohjaimissa keraamiset renkaat joissa kaapeli liukuu..uudessa 2015 mallissa ratkaisuna onkin jo pyörät. Tässä 2014 mallissa kaapeeissa ei ole alun perin punosta kaapeliohjaimien kohdalla ja liukuminen aiheuttaa nukkaantumista kaapeleihin mutta sen olen ratkaissut lisäämällä punoksen molempiin kaapeleihin.

Mitään insinööritason nysväystä en ole vielä pyssyn kanssa harrastanut…luultavasti en harrastakaan joten sen tason analyysin saa joku muu hoitaa;)

Olli

24.7.2015
08:35
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
23015sp_Permalink sp_Print

Xpeditionin perään on tullu jokin aika kuolattua, mutta nyt se tais saada varteenotettavan haastajan Primestä. Rival ja Alloy mallit itseäni kiinnostaisi.

Mitähän se kaapeliohjurin kääntely hyödyttää.. Eikö sen olis sama olla koko ajan sivussa?

24.7.2015
10:21
Avatar
Piedro
Keski-Suomi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 573
Member Since:
26.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
23020sp_Permalink sp_Print

Mitähän se kaapeliohjurin kääntely hyödyttää.. Eikö sen olis sama olla koko ajan sivussa?

Se auttaa omalta osaltaan cameja pysymään suorassa kun kaapeleiden veto ei tule niin sivusta.

24.7.2015
10:40
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
23021sp_Permalink sp_Print

Mitähän se kaapeliohjurin kääntely hyödyttää.. Eikö sen olis sama olla koko ajan sivussa?

Se auttaa omalta osaltaan cameja pysymään suorassa kun kaapeleiden veto ei tule niin sivusta.

Jos kaapeliohjuri kääntää kaapeleita sivuun jousta viritettäessä, niin eikös se juuri lisää vääntöä cameihin täydessä vedossa? Kun en tuota rakennetta ole päässy tarkastelemaan, niin menee tietenkin spekulaation ja mutun puolelle..

24.7.2015
12:31
Avatar
Olavi Pennanen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 361
Member Since:
11.7.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
23022sp_Permalink sp_Print

Tere

Tämä seuraava on tälläistä omaa mutu mietintää…kun tässä Primessa tulee vääntöä cameihin kaapeliohjaimen loppuvaiheessa kuten aina kun kaapeleita " väännetään sivulle", tulee tämän kaksipyörä systeemin ajatus esille. Kuten olette Primen cameja katsellessa huomanneet niin cameista tuleva jänne kulkee varsinaisen jänteen päässä olevan keraamisen renkaan kautta. Tällöinhän cami voi olla vinossakin jkv. ja varsinainen jänne liukuu renkaidensa avulla siten, että se säilyttää keskilinjansa.
Tämä oli hankalasti selitetty mutta sitä varten oletan keraamisen renkaan olevan juurikin varsinaisen jänteen molemmissa päissä jotta tätä liukumaa pääsee syntymään ja jänne säilyttää paikkansa keskilinjassa.

Täten virittäessä ja laukastessa cami voi elää hiukan omaa elämäänsa vaikuttamatta kuitenkaan varsinaiseen jänteeseen joka liukuu renkaidensa avulla cameista tulevassa jänteessä. Suurtahan se liike ei ole mutta se olematonkin liike on minimoitu tällä ratkaisulla.

Ps: Tämä ei ole tutkittua tietoa vaan mutua….;)

Olli

24.7.2015
03:07
Avatar
Piedro
Keski-Suomi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 573
Member Since:
26.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
23025sp_Permalink sp_Print

Mitähän se kaapeliohjurin kääntely hyödyttää.. Eikö sen olis sama olla koko ajan sivussa?

Se auttaa omalta osaltaan cameja pysymään suorassa kun kaapeleiden veto ei tule niin sivusta.

Jos kaapeliohjuri kääntää kaapeleita sivuun jousta viritettäessä, niin eikös se juuri lisää vääntöä cameihin täydessä vedossa? Kun en tuota rakennetta ole päässy tarkastelemaan, niin menee tietenkin spekulaation ja mutun puolelle..

En ole niin tutustunu tuohon G5 jouseen mutta mulla on semmonen käsitys
että jousi kun on vireessä (voimat suuria) niin kaapelinohjain taipuu keskilinjaan
päin jolloin väännättävät voimat aavistuksen pienenee…
Sit ku laukasee ja nuoli on matkalla niin kaapelinohjain taipuu takaisin alkuperäseen
asentoon mahdollistaen sulkien puhtaan kaapelin ohituksen.

24.7.2015
04:24
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
23026sp_Permalink sp_Print

Tolla primellä joskus ammuskelin..jäi sellanen mieleen,että paljonkin on kertynyt vikoja samaan jouseen 8)

24.7.2015
05:34
Avatar
timo levä
Kärsämäki
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 580
Member Since:
13.1.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
23031sp_Permalink sp_Print

Mitenkään ylistämättä.. Suosittelen Molotow lämpimästi kokeilemaan Xpedition Xcentric jousta.

24.7.2015
06:03
Avatar
pastorisilli
Hämeenlinna
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 335
Member Since:
27.3.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
23033sp_Permalink sp_Print

Mitenkään moittimatta…kokeilin Xpeditionia, enkä löytänyt oikein mitään hyvää. Mutta nämähän ovatkin aika pitkälti makuasioita.

24.7.2015
06:05
Avatar
Olavi Pennanen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 361
Member Since:
11.7.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
23034sp_Permalink sp_Print

Heka….ei muuten löydy vikoja Primesta läheskään yhtä paljon kun minusta. Jousesta lentää sentään nuoli ja se on paljo se sillä äijästä ei lähe muuta ku ääni. Joten mulle mitä sopivin jousi..kerrankin omistaa itseään paremman pyssyn;)

Olli

24.7.2015
06:38
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
23035sp_Permalink sp_Print

Huomasitko Olavi lähettämäni YV:n??

24.7.2015
07:38
Avatar
Olavi Pennanen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 361
Member Since:
11.7.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
23036sp_Permalink sp_Print

En mutta nyt huomasin..käympä lukeen

24.7.2015
08:36
Avatar
olliwiren
Sauvo
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 31
Member Since:
28.7.2013
sp_UserOfflineSmall Offline
23037sp_Permalink sp_Print

tässä jokunen testi asian vierestä ja hieman 'bow torquesta' http://www.archerytalk.com/vb/…..?t=2393303

25.7.2015
06:33
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
23044sp_Permalink sp_Print

Jos oletetaan, että laserpiste tekee 5 m päässä jousesta 50 mm siirtymän ja vetopituus on 70 cm (iskupituus 53 cm).
Jos jousen rungossa on kiinni vaakatasossa iskupituuden pituinen tanko, liikkuu sen pää vaakatasossa 5,3 mm laukaisun aikana ::) ???

😮 😮

26.7.2015
06:39
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
23057sp_Permalink sp_Print

Just ;D
Jos ei tekniikka pelaa,otetaan tsykolookia avuksi,sanoi turhapurokin ;D

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 13
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3358
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27181
Newest Members:
Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99, kaylenegirardin
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116