03:59
26.7.2012
OfflinePiti alottaa tälle nostalgia jouselle oma topic niin ei huku näiden jousien jutut
muiden keskustelujen sekaan ;D
Just äsken tuli heräte ostoksena ostettua itsellekkin Oneida Tomcat -91
Paunat on 50-70# ja veto 32" saapuu varmaan puolenviikon maissa.
Minkä hyllyn Heka pistit siihen sun pahkasikaan?
ja mitenhän tässä vehkeessä säädetään ajotus…
Tosin tuo minulle tuleva jousi on nähny sen verran maailmaa että se pitää
varmaan purkaa ja putsata ihan ekaks. Pitäisköhän ne vaijerit uittaa synteettisesssä öljyssä
että kestävät paremmin? eihän vasta olekkaan kestäny ku vähän yli parikyt vuotta ;D
Kaikki info on tervetullutta 8)
04:34
19.12.2010
OfflineMinä tein Oneidan suhteen rajun ratkaisun; jobbasin sen Hekalle. Parempi niin kuin että se minulle täysin sopimattomalla 30 tuuman vedollaan pölyttyisi jousitelineessä joss jo pölyttyy yksi taljajousi ampumatahdin sillä ollessa keskim 3lks/vuosi.
Jos vetopituus olisi helpommin muokattavissa niin miksei Oneida olisi voinut siellä hyllyssä ja Browning saanut lähteä kiertoon… liikaa näpräämistä turhan vuoksi….
05:01
26.7.2012
Offline02:12
26.7.2012
Offline12:45
26.7.2012
Offline12:46
26.7.2012
Offline03:30
26.7.2012
Offline04:24
26.7.2012
OfflineTuolla näyttää olevan hyviä videoita huoltamiseen:
http://www.oneidabows.net/foru…..038;t=4788
08:37
10.8.2009
Offline03:13
26.7.2012
Offline04:02
19.12.2010
Offline07:21
10.8.2009
OfflineAnteeksi että vien aihetta viestin verran sivuun, mutta tämä Nälkäpeli on mielenkiintoinen ilmiö.
Nyt on jo useampia nuoria tyttöjä tullut seuraan että haluavat oppia ampumaan ja jopa metsästämään. Kehityskin sen verran huimaa että jokainen on pudottanut kiekkoja jo ensimmäisellä tutustumis kerralla… 😉 Tästä innosta jos puoletkin säilyy tulevalle kaudelle niin voidaan laittaa seuraaville erämessuille uusi sukupolvi pommittamaan kiekkoja. ;D
11:59
26.7.2012
OfflineNyt on päräytetty jousi atomeiksi, ei enään pienempään silppuun mene
mitä tuo nyt tällä hetkellä on ;D Onneksi kaikki on ehjää ja pintaruosteesta
pääsee aseöljyllä. Eiköhän se ole kohta läjässä takasi…
Semmonen pikku huomio että kaikki laakerit tässä jousessa on sit avonaisia
neulalaakereita joten kannattaa purkaa varovasti että neulat pysyy tallessa 😉
01:24
26.7.2012
Offline01:32
26.7.2012
OfflineOlipa Itella kerrankin nopea, tänään oli jänne postilaatikossa kun tulin
töistä kotiin 🙂 Nyt pitäis vaan säätää paunat ja sytty kohdalleen niin
pääsis testaamaan. Kukahan tolla uskaltais ampua ensimmäisenä ;D
Ollu kyllä pitkästä aikaa tosi mielekäs projekti hääräillä tämän
klassikon parissa ja ehkä tästä taas jotain oppikin…
mutta on kyllä hieno jousi kaikin puolin.
04:16
8.9.2012
Offline04:20
26.7.2012
Offline05:25
8.9.2012
Offline06:11
10.10.2009
OfflineMoi.
Tuo kollikissa on eka jousi aikanaan jota hiplasin ja pidin kovaa kuumetta sitä himoiten. Oli kiva muistella noita aikoja kun sain taas hilpata Tomcat jousta, joskin vielä jänne oli postin huomassa. Hieno löytö, (olen jo huomannut "vihreitä" henkilöitä) Oneida cap kisa saa lisää osan ottajia, sarja vain on arvoitus, vaisto, talja vai open 8)
1 Guest(s)
Register