09:57
16.6.2014
OfflineNoniin tässä eka viesti foorumille ja terve vaan kaikille.
Alkoi nuo taljajousihommat kiinnostamaan jo jonkun aikaa sitten, kun katseli jenkkien peuran kyttäystä. No sittenhän mettäkalassa puhuttiin, että se ei olisi välttämättä kovin kaukana Suomessakaan. Tän jälkeen sitten erämessuilla pääsi kokeilemaan ja nyt on sitten jousi jo tulossa. Eli ei ole aikaisempaa kokemusta taljajousesta, muuta kuin nuo laukaukset erämessuilla. Kovin on lueskeltu foorumeita ja opiskeltu alan asioita.
Vinkkejähän aina otetaan vastaan, mutta nyt tässä threadissä sitten haluaisin kuulla josko jollain olisi kokemusta kyseisestä jousesta eli PSE Drive LT. Kiitoksia jo etukäteen!
11:14
28.7.2013
OfflinePSE on laatumerkki, ko malli edustaa edullisinta osaa valmistajan 'Pro' sarjasta ja on soiva peli. Aivan kyseistä mallia en ole käyttänyt mutta tuon speksit ovat sellaiset että sillä pitäisi olla kohtuu mukava ampua ja opetella.
Jousi on lisäksi helposti säädettävä soveltuvin tiedoin. Kyllä tuolla hyvin harrastaa; itse varustelun kanssa on monenlaista neuvojaa, lopulta ainakin itsellä on vaadittu yritys-erehdys tyyppinen matka vuosien aikana. Taidot ovat karttuneet ja on löytyneet ne asiat mitkä toimivat itselle. Kuitenkin on hyvä pitää mielessä että nuolihyllyjen, tähtäimien ja laukaisulaitteiden hintaeron takana on syitä :-)..
Eli; tuossa on runkoa tuleviksi vuosiksi, matkan varrella löydät osat jotka toimivat itsellesi ja jouselle parhaiten. Otahan kuitenkin rohkeasti vielä yhteyttä johonkin paikalliseen tutoriin niin saat varmasti apuja.
Myyjiä on monia, tahosta riippuen jousi voi olla säädetty niin että harrastus loppuu ennen kun alkaa. Oikeasti. Myös tästä syystä tutori ja muut harrastajat ovat paikallaan niin kehittyminen ei ole niin hankalaa ja nuolien ryhmät alkavat pienetä päivien kuluessa.
Jousi on säädettävissä, jos tilasit 60-70 paunaisen täysillä paunoilla harjoittelu voi olla raskasta ja hazardia olkapäille, riippuen henkilöstä. Tutorit auttavat säätöjen kanssa.
Onnea hyvän harrastuksen alkumetreille!
07:36
28.11.2013
OfflineMoro Andi minulla on ollut PSE Drive 2013 noin puolitoista vuotta ja olen ollut jouseeni todella tyytyväinen. Ostin silloin ready to hunt pakettina sen ja melko alussa huomasin että paketti oli ns." karvalakki mallia" ensimmäisenä hankin jouseeni tähtäimen jossa on vesivaaka sen jälkeen vaihdoin jännetähtäimen isompi reikäiseen koska en ankkuroinnillani nähnyt koko retinaa. En tiedä LT varusteista mutta nämä ainakin 2013 mallissa eivät sopineet minulle. Kannattaa säätää jousi aika löysäksi aluksi että opit oikean ampumatekniikan.
12:57
16.6.2014
OfflineKiitos vastauksista! Tosiaan jousipaketti on tilattu tuolta huntersfriend-kaupasta ja ready-to-hunt -paketti. Taitaahan ne tähtäimet ja laukaisulaitteet olla aika karvalakkeja, mutta jos niillä nyt alkuun pääsisi ja sitten rupeis päivittämään. Vai onko esimerkiksi toi Trophy ridge punisher -tähtäin aivan paska? Otin myös ton hostage- nuolihyllyn. Ja jousen tilasin säädettynä 55 paunaan ja 28" vetopituudella(oon 177cm pitkä), 40-70 paunaisena versiona. Siitä sitten hienosäätämään jatkossa.
Kaverille jolle tulossa myös jousi on ollut tutoriin yhteydessä. _Sitten_ kun tulee kysyttävää luulen, että neuvoja saa aika helposti täältä taikka tutoreilta ja muilta harrastajilta =)
Jousen pitäisi ensiviikolla jo saapua ja vähän alkaa jo kämmenpohjia syyhyämään 😀
1 Guest(s)
Register