xpedition xcentric|Sivu 2|Jouset|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
xpedition xcentric
28.7.2015
05:55
Avatar
Arzaan
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 933
Member Since:
22.2.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
23070sp_Permalink sp_Print

Kenellä niin nopee Elite on??? 😮 ;D

Edit: Oisko Heka tällaset specsit lähellä totuutta? 70#, 28-28.5" veto, ja joku Carbon expressin kepukka 300 spinellä bauttiarallaa 390-400gr painoisena? 🙂

28.7.2015
01:29
Avatar
Topi.R
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 14
Member Since:
1.3.2015
sp_UserOfflineSmall Offline
23077sp_Permalink sp_Print

Minun xcentrix heittää 385gn velocityä 29 veto ja 63paunaa 315-320fps… 3 eri mittariin ammuttuna.. ja en edes oo pohjanmaalla

28.7.2015
02:47
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
23079sp_Permalink sp_Print

ja en edes oo pohjanmaalla

Jos oot Savosta, niin vastuu jää lukijoille, joten saattaa se Xcentric viskata tikkua vaikka lähemmäs 400 fps 😉 😉

28.7.2015
02:59
Avatar
Topi.R
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 14
Member Since:
1.3.2015
sp_UserOfflineSmall Offline
23080sp_Permalink sp_Print

Ikävä kyllä olen keski-suomesta :'( ja silti se keppi lentää 315-320fps ;D

28.7.2015
04:01
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
23082sp_Permalink sp_Print

Kenellä niin nopee Elite on??? 😮 ;D

Edit: Oisko Heka tällaset specsit lähellä totuutta? 70#, 28-28.5" veto, ja joku Carbon expressin kepukka 300 spinellä bauttiarallaa 390-400gr painoisena? 🙂

Likimain joo 😀
70( kun ei poikien mallia ollut)
28
Ja meni tarsanilla loppukin oikein ;D

28.7.2015
08:01
Avatar
Arzaan
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 933
Member Since:
22.2.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
23085sp_Permalink sp_Print

Perhana, äkkiä lottoomaan.. 😀

29.7.2015
03:33
Avatar
Miksu
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 128
Member Since:
6.3.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
23091sp_Permalink sp_Print

62Lb veto 27 nopeus 280 nuolet jotain 24grammaa

21.8.2015
01:19
Avatar
Tammipummi
Uusi keskustelija
Members
Forum Posts: 0
Member Since:
20.9.2015
sp_UserOfflineSmall Offline
23396sp_Permalink sp_Print

Ite ostin Xcentrikin kuukaus sitten, meni haarakaapeli vaihtoon alle 200laukauksen. Epäilen että ollu jo valmiiksi rispaantunut kaapelin säie. 50e makso uus kaapeli ja nyt venaillaan pariviikkoa että saan prässin, pystyy sitten alkaa säätämään tarkemmin. Rajajousessa asennutin sen ja kotona huomasin, että haarojen kierteissä on eroa toisessa on kierteitä vaikka kuinka ja toisessa peräti puolikas.

Jousi itsessään tarkka ja nuolen lento laakea. Tutkaan en oo vielä päässyt ampumaan. Vetovastus varmaan 65 paikkeilla ja 340 nuoli oli liian löysä. Nyt 300nuolet kokeilussa.

7.9.2015
07:51
Avatar
Funk
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 31
Member Since:
2.5.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
23578sp_Permalink sp_Print

Vähän on alkanut Xcentric 7 kiinnostaa. Onko paljon ampuneilla ruvennut näkymään kaapeleiden kulumista? Oliko tästä 55-65 paunaista versiota, vai onko vaihtoehdot täysiä kymppejä (50-60 tai 60-70)? Missäs hinnoissa nää on? Oletteko omanne ostaneet Rajajousesta vai tilanneet jostain maailmalta? Onko ilmennyt mitään ärsyttävää ominaisuutta?

Onko Xcentric 7 selkeästi helpompi ammuttava kuin Xcentric 6?

8.9.2015
03:39
Avatar
timo levä
Kärsämäki
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 580
Member Since:
13.1.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
23579sp_Permalink sp_Print

Ei ole kaapeleissa merkkuäkään kulumisesta. Ammuttu n 3000lks. Kutosessa lyhyempi kevennysalue kuin seiskassa.

8.9.2015
02:43
Avatar
Kartsa
Tampere
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 30
Member Since:
26.4.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
23580sp_Permalink sp_Print

Ei ole kaapeleissa merkkuäkään kulumisesta. Ammuttu n 3000lks. Kutosessa lyhyempi kevennysalue kuin seiskassa.

Itsellän xcentric 2015 käytössä puolisen vuotta, laukauksia tullu muutama tuhat eikä jänteissä kulumista mitenkään ihmeellisemmin

22.9.2015
12:45
Avatar
Topi.R
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 14
Member Since:
1.3.2015
sp_UserOfflineSmall Offline
23634sp_Permalink sp_Print

Minullakin joku 3000 noin ammuttu ja jänteet on kuin uudet. Ja ehdottomasti kannattaa rajajousesta ostaa jos uutta haluaa maksaa melkolailla jopa enemmän jos ulkomailta tilaa ja takuu+jousiliikkeet pysyy suomessa t. Topi.R

23.9.2015
04:43
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
23638sp_Permalink sp_Print

Minullakin joku 3000 noin ammuttu ja jänteet on kuin uudet. Ja ehdottomasti kannattaa rajajousesta ostaa jos uutta haluaa maksaa melkolailla jopa enemmän jos ulkomailta tilaa ja takuu+jousiliikkeet pysyy suomessa t. Topi.R

Minä ainakin ostan jouset ja tarvikkeet sieltä missä aiakaspalvelu pelaa ja hinta on kilpailukykyinen. Ja luulempa, että useimmat tekee samoin ;D

24.10.2015
09:13
Avatar
Funk
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 31
Member Since:
2.5.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
23733sp_Permalink sp_Print

Ostin Rajajousesta xcentric7:n 60# lavoilla. Tänään ammuin ensimmäiset nuolet ja hyvin se tuntuu käteen istuvan. Veto on loppuosuudella raskas, kunnes kevennysalue tulee yhtäkkiä. Tämä vaatii vähän totuttelua aluksi, kun edellinen pyssy tuntui kuin olisi kumilankaa venyttänyt. Paunoja laskin tästä syystä vähän alemmas kuin Infinite Edgessä oli, mutta nopeudet on silti rajusti kovemmat. Ihan just niinkuin sopi odottaakin.

Vakaan tuntuinen jousi tämä on ampua ja luulen osumatarkkuuden paranevan pienen totuttelun myötä.

20.8.2017
05:12
Avatar
Jonne.H
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 6
Member Since:
3.6.2017
sp_UserOfflineSmall Offline
26483sp_Permalink sp_Print

Onko muut xpedition omistaja saaneet pyssyn pelaamaan jos nuoli on 90 kulmassa jänteeseen nähden?. Mulla nyt nokinpaikka hiukan ylempänä kuin hylly, mutta perä paperissa alhaalla. Mistä tämä johtuu ja millä korjataan? Pyssynä denali

23.8.2017
11:38
Avatar
Shadow arrow
Kihniö
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 29
Member Since:
18.5.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
26491sp_Permalink sp_Print

Noin yksinkertaisesti nokinpaikka haetaan ampumalla kohdalleen ja mielestäni paperitesti on yliarvostettu juttu.
Jos haluaa ampua vaikka raskaammalla nuolella niin eihän se välttämättä mene paperitestistä läpi kunnialla ollenkaa.

29.8.2017
05:38
Avatar
Antti Arkkukangas
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 6
Member Since:
6.1.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
26495sp_Permalink sp_Print

Nokinpaikan saa suorempaan camisynkkaa muuttamalla.
Jos sen haluaa tehdä oikein niin tarvit drawboardin jotta saat resetoitua ylästopparin vedossa sen jälkeen kun olet manipuloinut controllikaapelia. Controllikaapelilla vaikutetaan nokin korkeusheittoon täyden vedon ja lepoasennon välillä!

T:Antti

3.9.2017
07:11
Avatar
Miksu
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 128
Member Since:
6.3.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
26497sp_Permalink sp_Print

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 7
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3359
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27182
Newest Members:
Frangoro, Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116