08:28
6.8.2013
OfflineKesäleiri on ohi ja kouluttajien yleisestä pyynnöstä laitan tähän hieman omia mielipiteitä ja kokemuksia.
Olin lähdössä leirille ensikertalaisena joten pyörittelin asiaa päässäni parisen viikkoa, kunnes sain viimein aikaiseksi osallistua leirille. Laitoin vielä ruksin IBEP-kurssi – kohtaan, jotta käteen jäisi vielä hihamerkki ja kortti.
Kevyen jännittämisen saattelemana saavuin paikanpäälle Mynämäelle ja pihalla Pari kouluttajaa jo seisoikin. Kättelyiden ja esittelyjen jälkeen vaihdettiin muutama sana ja klo 8 syötiinkin jo aamiaista. Kun porukkaa oli pikkuhiljaa saapunut paikalle, aloitettiin itse ohjelma. Kouluttajat esittelivät nopeasti itsensä, paikat ja pelisäännöt.
Toiminta leirillä oli perin vapaamuotoista. Jousen huollossa ja tekniikan opastuksessa oli aina osaava ihminen lähellä ja jokainen sai itse päättää hiooko ampuma-asentoaan, jousen säätöjä vai harjoitteleeko vaikka yksin pidempiä matkoja. Oli sitten ongelmaa miehessä tai jousessa, oli lähellä aina osaava kaveri joka pyynnöstä auttoi ja antoi välittömän palautteen ;).
Illalla olikin halukkaille lähtö kaurispukkijahtiin. Ampumakokeen jälkeen otettiin porukka kasaan ja lähdettiin passiin. Homma oli hoidettu niin, että ensi kertaa kaurisjahdissa olevankin oli helppo päästä juttuun mukaan. Jahdin jälkeen olikin saunaa ja maailman parantamista
Toinen päivä meni IBEP-kurssilla sekä jousta että miestä säätäessä ensimmäisen päivän tapaan. Illalla suurin osa lähti taas jahtiin, itse otin rennosti ja vietin ajan pienessä porukassa saunomalla, syömällä ja juomalla.
Kolmantena päivänä IBEP jatkui sekä pidettiin koe. Kokeen jälkeen syötiin vielä päivällinen, jonka jälkeen paikat kuntoon ja kotiin.
Uskon että tätä foorumia lukee moni joka on aloittamassa, tai on juuri aloittanut jousimetsästysharrastuksen. Tämän takia kirjoittelin omia kokemuksiani tänne, jotta mahdollinen kynnys tulla mukaan leirille alentuisi.
Leiri ei ollut hinnalla pilattu, kouluttajat olivat ERITTÄIN osaavia ja porukka mukavaa.
Mietin itse melko pitkään leirille osallistumisesta ja voin rehellisesti sanoa, että olisin tehnyt yhden elämäni suurimmista munauksista jos en olisi lähtenyt mukaan.
Eli rohkeasti tuleville leireille mukaan viettämään rentoa viikonloppua mukavassa porukassa, hienon harrastuksen parissa!
Kiitokset vielä järjestäjille sekä kanssa leiriläisille.
-Teppo
1 Guest(s)
Log In
Register