Riihimäen erämessut 2012 / Byron Ferguson|Messutoiminnasta|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
Riihimäen erämessut 2012 / Byron Ferguson
21.5.2012
02:54
Avatar
jek_78
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 80
Member Since:
18.9.2008
sp_UserOfflineSmall Offline

Tervehdys kaikille!

Riihimäen erämessuista 7.-10.6.2012 on tulossa jousiharrastajan näkökulmasta varsinaiset supermessut! Messuilla pääsee tutustumaan uusimpiin välineuutuuksiin useammankin näytteilleasettajan kojussa ja omaa ampumataitoa voi kokeilla Suomen Jousimetsästäjäin liiton messustandilla n:o U562. Siellä pääsee lisäksi tutustumaan erilaisiin jousimetsästysvälineisiin, kuten kiipeävään standiin, blindiin sekä vielä Suomessa harvinaiseen treesadeliin.

Ohjelma-areenalla liiton näytösampujat Heka ja Arto esittävät huikaisevan ammuntashownsa messujen jokaisena päivänä! Torstaina ja perjantaina esitykset ovat klo 12.00 ja lauantaina ja sunnuntaina klo 14.00.

Lauantaina ja sunnuntaina klo 12.00 messuilla pääsee ihastelemaan yhdysvaltalaisen pitkäjousilegenda Byron Fergusonin näytösammuntaa! Herran temppuja voi etukäteen hämmästellä esimerkiksi youtubesta. Suomen Jousimetsästäjäin Liitto on toiminut yhtenä merkittävänä tekijänä herra Fergusonin Suomeen järjestämisessä. Ohessa linkki messujärjestäjän sivuille http://www.riihimaenmessut.fi/…..-ferguson/

 

TERVETULOA!!!

 

Terveisin,

 

Jukka Koskinen

SJML Messuvastaava

6.6.2012
01:40
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
10929sp_Permalink sp_Print

Hra Fergusonin näytökseen ei taida tulla enää toisten mahdollisuutta katsoa livenä.(ainakaan itsellä)

Saispa tilaisuuden kokeilla herran kanssa nokki kisaa Laugh

-käykääs morjestamas liiton talkoo porukkaakin osastolla…

6.6.2012
03:06
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
10930sp_Permalink sp_Print

Olet Heka sitten vissiinkin siirtynyt kokonaan vaistohommiin kun toivoisit saavasi Pyronin nokkikisaan?

Vai onko tasoero niin kova että sinä ampuisit taljalla ja Pyroni pitkäjousella…  Wink

 Noo, leikki leikkinä Confused

 

Oishan tuo ameriiiiiiiiiiiiikan ihmeotus mukava nähdä livenä mutta meillä on täällä parempaa ja huomattavasti tähdellisempää tekemistä kun on 7 ukon vaistoleiri merellä…

6.6.2012
04:19
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
10931sp_Permalink sp_Print

Varjaagi kirjoitti:

Olet Heka sitten vissiinkin siirtynyt kokonaan vaistohommiin kun toivoisit saavasi Pyronin nokkikisaan?

Vai onko tasoero niin kova että sinä ampuisit taljalla ja Pyroni pitkäjousella…  Wink

 Noo, leikki leikkinä Confused

 

Oishan tuo ameriiiiiiiiiiiiikan ihmeotus mukava nähdä livenä mutta meillä on täällä parempaa ja huomattavasti tähdellisempää tekemistä kun on 7 ukon vaistoleiri merellä…

Ei sentään kokonaan vaistoonLaugh

Näyttäisin vain talja pyörästö uutisten loppukevennyksenLaugh

6.6.2012
06:03
Avatar
Pekko
Mikkeli
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 378
Member Since:
10.8.2009
sp_UserOfflineSmall Offline
10932sp_Permalink sp_Print

Kuulostaa TODELLA HIENOLTA!!!

Olen todella ylpeä meidän tavallisten jousimetsästäjien puolesta siitä, että liitossa on näin upeaa toimintaa messujen osalta.Laugh

10.6.2012
06:13
Avatar
suvikunnas
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 149
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
10946sp_Permalink sp_Print

Moi.

Kyllä Fergusonin esitys jäi haaleaksi.Notkeusosa meni hienosti,kuten huumorikin.Ammunnallisesti odotin enemmän.Artsi olisi tehnyt samat ilmapallotemput ja kiekkotemput jo nyt ja pallojen ampuminen sujuisi varmaan pienellä harjoittelulla,ehkä jo nytkin samalla pummimäärällä.Liiton ei tarvitse todellakaan hävetä omaa näytöstään.Vaikka siinä esitellään ”vain”jousiaseen käyttöä metsästyksessä,eikä mitään ”sensaatiomaisia” sirkustemppuja.Onnittelut Hekalle ja Artsille laadukkaista esityksistä Erä-Messuilla.

10.6.2012
08:26
Avatar
Iivana
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 197
Member Since:
2.11.2009
sp_UserOfflineSmall Offline
10947sp_Permalink sp_Print

Tämä oli ”lohduttavaa” kuulla, kun en itse päässyt paikalle. Ei harmita enää niin paljoa.

10.6.2012
11:45
Avatar
Aksu
Mynämäki
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 292
Member Since:
17.2.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
10948sp_Permalink sp_Print

Itse pidin esityksestä, tosin olen samaa mieltä, että nuo pallot hyvä ampuja voi ampua aina. Mutta itse en niihin kykenisi edes ilman katsojia. Ja en usko siihen, että meidän kaverit ampuu herätyskellon silmät sidottuna ilmasta (vai kykeneekö Heka…?) 😀 Ja olihan se mukava nähdä elävä legenda tositoimissa.

10.6.2012
02:59
Avatar
Kari-Pekka
ItäSuomi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 15
Member Since:
23.6.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
10949sp_Permalink sp_Print

Eipä tuntunut esitys haalealta, en aikaisemmin ollut vastaavaa yleisöesitystä nähnyt. Hyvin piti hermot Byronilla yleisön edessä vaikka pummejakin tuli. Hieno fiilis jäi!Laugh

10.6.2012
03:52
Avatar
Ari Kontiainen
Ylläpitäjä
Forum Posts: 1116
Member Since:
14.2.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
10950sp_Permalink sp_Print

Ferguson on kokenut showmies, ehdoton ammattilainen ja veti näytöksensä aivan sensorttisesti.

Oma – ehkä vähän puolueellinen – mielipide on, että ei meidänkään näytöksiä hävetä tarvinnut. Heka ja Artsi ampuivat pisteet kotiin aivan tyylikkäästi. 

10.6.2012
05:36
Avatar
suvikunnas
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 149
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
10952sp_Permalink sp_Print

moi.

En minäkään showta moiti,mutta odotin ehkä liikaa,kuten sormusten läpi ampumisia ja pilleriin osumisia ja hieman pitempää ampuma matkaa.Jos joku meikäläisistä olisi tehnyt saman suorituksen,olisin ollut ihmeissäni.Aria peesaten,että ”rautainen ammattilainen”,joka on kiertänyt ympäri maailmaa 45 vuotta esittämässä samantyyppistä showta,niin….

En tiedä hänen edellistä iltaansa,millaisen tyhjennysharjoituksen lienee tehnyt.Kilometritkin saattavat vaikuttaa jo hieman tarkkuuteen.Tuntui vähän kröhivän kurkkuaan,joten saattoi olla toipilaskin.

11.6.2012
04:26
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
10953sp_Permalink sp_Print

”Old soldiers never die they just fade away” – mitähän lie Byronilla ikää kellossa….?

 

Legenda on legenda vaikka sen voissa paistaisi tai se olisi hiipumassa – Kalevi ”Häkä” Häkkinekin kävi antamassa näytöslaskuja vielä reilusti kansaneläkkeellä ollessaan ja reilut puolivuosisataa nuoremmat lähes valonnopeudella laskevat maaimanhuiput olivat nöösipoikaa pelkästä kunnioituksesta… Ja mikäli oikein muistan niin taisi nostella myös palkintorahoja kisoista  yli kuusikymppisenä…

 

En ole Fergusonia koskaan nähnyt enkä varmastikkaan näe mutta kyllä hän on kannuksensa ansainnut – vaikkakin ”vain” trikkarina mutta silti.

11.6.2012
05:36
Avatar
Harri Verho
Pirkanmaa
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 309
Member Since:
9.8.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
10954sp_Permalink sp_Print

Kaikista esityksistä näytettiin kuvaa screenillä. Olivatko kamerat vain tähän käyttöön vai otettiinko niistä myös tallennetta?

Itse kuvasin kännykällä esityksen mutta tiedoston koko on julmettu eli ei sitä mihkään jakoon sellaisenaan saa.

11.6.2012
08:23
Avatar
jek_78
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 80
Member Since:
18.9.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
10955sp_Permalink sp_Print

Fergusonin esitys ainakin tallennettiin ja se tullaan todennäköisesti esiintymisen järjestäneiden tahojen kautta saattamaan suuren yleisön nähtäväksi. Tästä mahdollisesti lisää myöhemmin…

11.6.2012
02:19
Avatar
Iivana
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 197
Member Since:
2.11.2009
sp_UserOfflineSmall Offline
10956sp_Permalink sp_Print

Älkäähän nyt! Onnistuin juuri ja juuri suggeroimaan itseni tilaan ”et menettänyt mitään”…Wink

Faktahan on, että harmittaa ihan hirveästi. Mutta kun ei joka paikkaan kerkiä.

Ei olisi ollut pahitteeksi nähdä heppua livenä, suomalainen kun ei usko ennen kuin omin silmin näkee..

3.7.2012
07:40
Avatar
JakeL
Helsinki
Uusi keskustelija
Members
Forum Posts: 1
Member Since:
25.5.2009
sp_UserOfflineSmall Offline
11076sp_Permalink sp_Print

Jousiammuntanäytöstä, ei kuitenkaan Fergusonin suoritusta. Kotimaista ilmamaalien ampumista.

 

15.7.2012
05:52
Avatar
JAS
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 34
Member Since:
11.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
11189sp_Permalink sp_Print

Täytyy nyt vielä kiittää osastollanne ollutta oikein mukavaa henkilöä, jonka opastuksella pääsin perjantaina ampumaan taljajousella elämäni ensimmäistä kertaa, ja heti seuraavalla viikolla kävin ostamassa oman metsästyspakettini. Eikö jokainen reilu parikymppinen nainen osta itselleen synttärilahjaksi taljajousta? 😀

15.7.2012
06:29
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
11190sp_Permalink sp_Print

JAS kirjoitti:

Täytyy nyt vielä kiittää osastollanne ollutta oikein mukavaa henkilöä, jonka opastuksella pääsin perjantaina ampumaan taljajousella elämäni ensimmäistä kertaa, ja heti seuraavalla viikolla kävin ostamassa oman metsästyspakettini. Eikö jokainen reilu parikymppinen nainen osta itselleen synttärilahjaksi taljajousta? 😀

Ei tietenkään.

Sehän on puolison/elämänkumppanin/poikaystävän… hommia ostaa jousi mielitietylleen.Smile

16.7.2012
08:49
Avatar
JAS
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 34
Member Since:
11.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
11193sp_Permalink sp_Print

^Olis siis pitänyt hankkia se mies ensin? En tiennytkään. 😀

16.7.2012
09:56
Avatar
jek_78
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 80
Member Since:
18.9.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
11194sp_Permalink sp_Print

Hienoa kuulla jälleen yhdestä messuilla kipinän saaneesta uudesta jousiharrastajasta!

Olet jo neljäs tietooni tullut messuvieras, joka on messujen yleisöammutuksen myötä käynyt ostamassa itselleen oman jousen. Ja varsin positiivista on ollut se, että kaksi näistä neljästä on ollut naisia!

Muistan messuilta yhden kommentin ammuttamaltani nuorelta naiselta, joka oli juuri suorittanut metsästäjäntutkinnon, se meni jotenkin tämän suuntaisesti: ”Kun ei niitä aseiden eri kalibereja oikein meinannut siellä kurssilla oppia, että mitä saa ampua milläkin, niin tämä jousi tuntuu helpolta, kun voi ampua kaikkea riistaa samalla välineellä.”  

Onnea vielä uudesta jousesta ja ei muuta kuin reippaasti mukaan liiton toimintaan, niin eiköhän se seuraavan jousen ostaja löydy täältä samanhenkisestä porukasta hyvinkin helposti! 🙂

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 19
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3358
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27181
Newest Members:
Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99, kaylenegirardin
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116