02:54
18.9.2008
OfflineTervehdys kaikille!
Riihimäen erämessuista 7.-10.6.2012 on tulossa jousiharrastajan näkökulmasta varsinaiset supermessut! Messuilla pääsee tutustumaan uusimpiin välineuutuuksiin useammankin näytteilleasettajan kojussa ja omaa ampumataitoa voi kokeilla Suomen Jousimetsästäjäin liiton messustandilla n:o U562. Siellä pääsee lisäksi tutustumaan erilaisiin jousimetsästysvälineisiin, kuten kiipeävään standiin, blindiin sekä vielä Suomessa harvinaiseen treesadeliin.
Ohjelma-areenalla liiton näytösampujat Heka ja Arto esittävät huikaisevan ammuntashownsa messujen jokaisena päivänä! Torstaina ja perjantaina esitykset ovat klo 12.00 ja lauantaina ja sunnuntaina klo 14.00.
Lauantaina ja sunnuntaina klo 12.00 messuilla pääsee ihastelemaan yhdysvaltalaisen pitkäjousilegenda Byron Fergusonin näytösammuntaa! Herran temppuja voi etukäteen hämmästellä esimerkiksi youtubesta. Suomen Jousimetsästäjäin Liitto on toiminut yhtenä merkittävänä tekijänä herra Fergusonin Suomeen järjestämisessä. Ohessa linkki messujärjestäjän sivuille http://www.riihimaenmessut.fi/…..-ferguson/
TERVETULOA!!!
Terveisin,
Jukka Koskinen
SJML Messuvastaava
01:40
6.10.2006
Offline03:06
19.12.2010
OfflineOlet Heka sitten vissiinkin siirtynyt kokonaan vaistohommiin kun toivoisit saavasi Pyronin nokkikisaan?
Vai onko tasoero niin kova että sinä ampuisit taljalla ja Pyroni pitkäjousella… 
Noo, leikki leikkinä 
Oishan tuo ameriiiiiiiiiiiiikan ihmeotus mukava nähdä livenä mutta meillä on täällä parempaa ja huomattavasti tähdellisempää tekemistä kun on 7 ukon vaistoleiri merellä…
04:19
6.10.2006
OfflineVarjaagi kirjoitti:
Olet Heka sitten vissiinkin siirtynyt kokonaan vaistohommiin kun toivoisit saavasi Pyronin nokkikisaan?
Vai onko tasoero niin kova että sinä ampuisit taljalla ja Pyroni pitkäjousella…
Noo, leikki leikkinä
Oishan tuo ameriiiiiiiiiiiiikan ihmeotus mukava nähdä livenä mutta meillä on täällä parempaa ja huomattavasti tähdellisempää tekemistä kun on 7 ukon vaistoleiri merellä…
Ei sentään kokonaan vaistoon
Näyttäisin vain talja pyörästö uutisten loppukevennyksen
06:03
10.8.2009
Offline06:13
31.1.2006
OfflineMoi.
Kyllä Fergusonin esitys jäi haaleaksi.Notkeusosa meni hienosti,kuten huumorikin.Ammunnallisesti odotin enemmän.Artsi olisi tehnyt samat ilmapallotemput ja kiekkotemput jo nyt ja pallojen ampuminen sujuisi varmaan pienellä harjoittelulla,ehkä jo nytkin samalla pummimäärällä.Liiton ei tarvitse todellakaan hävetä omaa näytöstään.Vaikka siinä esitellään ”vain”jousiaseen käyttöä metsästyksessä,eikä mitään ”sensaatiomaisia” sirkustemppuja.Onnittelut Hekalle ja Artsille laadukkaista esityksistä Erä-Messuilla.
11:45
17.2.2006
OfflineItse pidin esityksestä, tosin olen samaa mieltä, että nuo pallot hyvä ampuja voi ampua aina. Mutta itse en niihin kykenisi edes ilman katsojia. Ja en usko siihen, että meidän kaverit ampuu herätyskellon silmät sidottuna ilmasta (vai kykeneekö Heka…?) 😀 Ja olihan se mukava nähdä elävä legenda tositoimissa.
02:59
23.6.2010
Offline05:36
31.1.2006
Offlinemoi.
En minäkään showta moiti,mutta odotin ehkä liikaa,kuten sormusten läpi ampumisia ja pilleriin osumisia ja hieman pitempää ampuma matkaa.Jos joku meikäläisistä olisi tehnyt saman suorituksen,olisin ollut ihmeissäni.Aria peesaten,että ”rautainen ammattilainen”,joka on kiertänyt ympäri maailmaa 45 vuotta esittämässä samantyyppistä showta,niin….
En tiedä hänen edellistä iltaansa,millaisen tyhjennysharjoituksen lienee tehnyt.Kilometritkin saattavat vaikuttaa jo hieman tarkkuuteen.Tuntui vähän kröhivän kurkkuaan,joten saattoi olla toipilaskin.
04:26
19.12.2010
Offline”Old soldiers never die they just fade away” – mitähän lie Byronilla ikää kellossa….?
Legenda on legenda vaikka sen voissa paistaisi tai se olisi hiipumassa – Kalevi ”Häkä” Häkkinekin kävi antamassa näytöslaskuja vielä reilusti kansaneläkkeellä ollessaan ja reilut puolivuosisataa nuoremmat lähes valonnopeudella laskevat maaimanhuiput olivat nöösipoikaa pelkästä kunnioituksesta… Ja mikäli oikein muistan niin taisi nostella myös palkintorahoja kisoista yli kuusikymppisenä…
En ole Fergusonia koskaan nähnyt enkä varmastikkaan näe mutta kyllä hän on kannuksensa ansainnut – vaikkakin ”vain” trikkarina mutta silti.
05:36
9.8.2010
Offline05:52
11.7.2012
OfflineTäytyy nyt vielä kiittää osastollanne ollutta oikein mukavaa henkilöä, jonka opastuksella pääsin perjantaina ampumaan taljajousella elämäni ensimmäistä kertaa, ja heti seuraavalla viikolla kävin ostamassa oman metsästyspakettini. Eikö jokainen reilu parikymppinen nainen osta itselleen synttärilahjaksi taljajousta? 😀
06:29
31.1.2006
OfflineJAS kirjoitti:
Täytyy nyt vielä kiittää osastollanne ollutta oikein mukavaa henkilöä, jonka opastuksella pääsin perjantaina ampumaan taljajousella elämäni ensimmäistä kertaa, ja heti seuraavalla viikolla kävin ostamassa oman metsästyspakettini. Eikö jokainen reilu parikymppinen nainen osta itselleen synttärilahjaksi taljajousta? 😀
Ei tietenkään.
Sehän on puolison/elämänkumppanin/poikaystävän… hommia ostaa jousi mielitietylleen.
09:56
18.9.2008
OfflineHienoa kuulla jälleen yhdestä messuilla kipinän saaneesta uudesta jousiharrastajasta!
Olet jo neljäs tietooni tullut messuvieras, joka on messujen yleisöammutuksen myötä käynyt ostamassa itselleen oman jousen. Ja varsin positiivista on ollut se, että kaksi näistä neljästä on ollut naisia!
Muistan messuilta yhden kommentin ammuttamaltani nuorelta naiselta, joka oli juuri suorittanut metsästäjäntutkinnon, se meni jotenkin tämän suuntaisesti: ”Kun ei niitä aseiden eri kalibereja oikein meinannut siellä kurssilla oppia, että mitä saa ampua milläkin, niin tämä jousi tuntuu helpolta, kun voi ampua kaikkea riistaa samalla välineellä.”
Onnea vielä uudesta jousesta ja ei muuta kuin reippaasti mukaan liiton toimintaan, niin eiköhän se seuraavan jousen ostaja löydy täältä samanhenkisestä porukasta hyvinkin helposti! 🙂
Register