08:58
7.4.2013
OfflineHiljasta oli standillä. Arvasinkin että liikkuminen oli laiskan oloista kun vieläkin elohopea kipuaa 16 asteeseen ja päivällä parhaimmillaan 26 asteeseen. Kuivat lehdet rapisi maassa koko illan ja piti miehen valppaana kun osa kuullosti erehdyttävästi eläimen lähestymiseltä. Kun alkoi hämärtää niin ajattelin koittaa buttolon voimaa. Siinä aikani kumitossua puristeltuani totesin homman kannattamattomaksi ja alotin lähtövalmistelut. Kun sain tavarat kasaan ja nuolen telineeseen, tempasin pystyyn, niin alkoi kuulua töminää takanani olevalta kesantopellolta n. 40metrin päästä. Samanen pukki jonka oksa toissailtana pelasti oli hiippaillut huomaamattani selkäni taa ja pelästyi liikettä. Noh ei muutakun nuoli takaisin hyllylle ja buttolo käteen. Keskusteltiin siinä pukin kanssa jokunen minuutti, minä buttololla ja pukki haukahtaen. Pukki otti muutaman askeleen ja aina kun buttololla painelin niin pysähtyi ja hetken ihmeteltyään taas otti muutaman askeleen ja sama homma toistui useaan otteeseen. Sitten pukki sai tarpeekseen ja otti ritolat.
Ei kannata epäillä buttolon voimaa kevätaikaankaan 😉
10:00
6.10.2006
OfflinePassitus jatkuu…
Havaintoja riittänyt.Toistaiseksi ei vielä virityksiä.
Karhu pilas eilisen passin.Kaksistaan oltiin,väli n.300metriä.
Karhu tuli väli maastoon kaatelemaan lahopuita ja pemistämään murkku pesiä.
Johonakin vaihees kyllästyttiin riehuntaan ja lähettiin ääntä kohti.Molemmat omista suunnista,jättäen karhun väliin.
Tais olla sotamaali naamat liikaa,kun ei jäänyt töihinsä.
Jäliet oli noin 16cm leviät.
Kauriit luultavasti väisti nyt vähän hetkeksi,mutta homma jatkuu.. ;D
01:17
19.12.2010
OfflineTulihan tuota vetästyä heti alkajaisiksi 5 aamu/iltapassitusta erittäin runsailla tapahtumilla mutta eipä vaan päässyt virittelemään jousta pukkia kohti. Mutta pääsin sentään tekemään kunnon tilannetreenit peuran kanssa 5 ja alle 10m matkoilta – ai että teki gutaa…
Harmittaa vaan että siinäpä ne mun tämän kevään kaurispassitukset oli.
09:05
SJML hallitus
12.1.2010
OfflineTäällä onnisti eilen illalla. On vaan vielä todettava että olipa tiukka sessio. Tunnin verran piti hiipiä ja kipittää perässä. Totesin kotimatkalla jahtikavereillekin että vaikka ei olisi jäänyt, olisi silti tullut vuoden tauko kaurisjahdeissa – sen verran veti takin tyhjäksi. Ja ilman kiikareita olisi tullut käveltyä pahki päin. Huhhuh.
08:40
18.3.2008
OfflineOnnittelut kaatajalle! Luin Jousella.netistä pidemmän version ja kuulostaa tosi hienolle jahdille kaikkiaan.
Olin Varjaagin kanssa samalla reissulla, missä kaurishavainnot jäivät minulla äänihavaintoihin. Sen jälkeen jahtipaikka järjestyi onneksi suunnilleen kotikonnuilta, jossa olen nyt kolmesti vasta ehtinyt puuhun päivystämään. Eilen illalla oli hyvä tilanne, kun kauris kävi näyttäytymässä 12 metrissä. Ei kuitenkaan ollut pukki, mutta sainpahan vähän harjoitusta, jos se seuraava tulija on sarvipää. Saattaa vain olla passipuun vaihto edessä, kun 30 metrin päähän passista oli nyt ilmestynyt pukin reviirimerkki (mallia kuoppa). Pukki näyttää nyt viettävän eniten aikaansa kilometrin päässä olevalla pellolla, josta kävin sen eilenkin bongaamassa ennen passiin menoa, mutta varsinkin tuon kuopan ilmaannuttua olen vakuuttunut, että pukin voi kohdata myös tuossa metsikössä. Aiemmin keväällä se oleili enemmänkin siinä main.
05:22
7.4.2013
OfflineTänään tuli todistettua että miten vikkelä elukka toi kauris onkaan. 21 metristä niias nuolen alta pois niin että tuli vaan parturikeikka. Kauris oli varuillaan kun oli saanut minusta jonkinsortin vainun. Tuntu jotenkin oudolta kun nuoli lähtee kuitenkin 70 paunaisesta pse:n dna:sta siihen tahtiin etten olettanut ton olevan mahdollista, mut tulipahan tämäkin nähtyä. Pinni oli vitaalien keskellä ja jälkiviisaana olisi tietysti pitänyt ampua alakolmannekseen. Mäykyn kanssa käytiin vielä varmistamassa että elukka on kunnossa ja oli jatkanut menoaan ilman suurempaa vahinkoa. Tapio kouluttaa taas nuorta miestä oikeen urakalla. Yhtä kokemusta rikkaampana ja entistä suuremmalla arvostuksella metsästettävää riistaa kohtaan jatketaan tätä jahtikautta.
05:43
19.12.2010
OfflineNäyttää tämä varjaagimaankin kauristilanne hiukan valoisammalta – kaveri paljasti varovaisen epäilyn että kauriit ovat löytäneet toisen parisen kuukautta sitten asettamistamme ruokintapaikoista. Nyt ruokinnoilla on kamerat ja tutkaillaan että onko epäillyissä öttiäisissä ainesta kaatamiseen vai mennäänkö ensi syksyyn asti pelkällä ruokinnalla…
1 Guest(s)
Register