Baltic Arrow2016|Ulkomailta|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
Baltic Arrow2016
19.4.2016
07:40
Avatar
Kari-Pekka
ItäSuomi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 15
Member Since:
23.6.2010
sp_UserOfflineSmall Offline

Tulipa äsken mieleen vilkaista missä tänä vuonna on Baltic Arrow! Eipä ilmeisesti missään, ei myöskään viime vuonna. Ainakaan Google ei löytänyt mitään. Onkos jollakin parempaa tietoa asiasta?

13.7.2016
02:27
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
25627sp_Permalink sp_Print

Tänä vuonna ei kisaa ole.

2017 heinäkuussa baltic Arrow on jälleen Suomessa.

13.7.2016
03:43
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
25629sp_Permalink sp_Print

BA oli 2014 Ruotsissa eikä sen jälkeen ole löytynyt järjestäjiä ainakaan Suomesta vaikka on sitä taittu lähes joka vuodelle kysellä…

14.7.2016
02:42
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
25631sp_Permalink sp_Print

Joka toinen vuosi on Suomen vuoro järjestää…
8-9,07 2017 näyttäis olevan kisat nyt

14.7.2016
03:42
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
25632sp_Permalink sp_Print

Tähän taitaa tuoda oman mausteensa se, että SJMLn hallitus – taisi olla Kontiainen silloin pj – linjasi, että Baltic Arrow ei ole SJMLn järjestämä kisa. Niinpä se on siitä lähtien ollut lähinnä sieviläisten järkkäämä. Tiedä sitten, mikä on PMLn kanta, mutta järjestäjissä on ollut sen puolen aktiiveja isossa roolissa. Mukavia kisoja ovat olleet sen, mitä itse olen ollut mukana.

15.7.2016
09:15
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
25637sp_Permalink sp_Print

Taitaa olla niin kuin Kiul kertoi ja BA on kuin itsestään vierinyt PML:n puolelle. Mutat ei sillä ole mitään yksinoikeutta järjestelyihin eli kenttä on vapaa…

Kisa on alunperin ollut joka vuotinen ja järjestetty vuorovuosina ja mikäli oikein muistan se on joskus järjestetty jopa Virossa. Edellinen kisa oli 2014 Ruotsissa eli pari vuotta on jäänyt väliin. Osanottajia on huippuaikoina ollut Viron lisäksi, mikäli muistan tämänkin oikein, ainakin Norjasta. Ranskanmaan Julle-miestä ei kait oikein voi laskea ulkomaalaiseksi kun hän on PML:n jäsen… 😉

BA on hemmetin hieno kisa kaksipäiväinen kisa ja henk.koht. mielipiteenäni sen pistelaskusydeemi on huomattavasti parempi kuin SJML:n cuppikisoissa. Toivottavasti BA saa arvoisensa kisajärjestäjän, laadukkaat järjestelyt ja hyvät maastot.
Ruotsin kisassa oli viimeksi 3 osiota eli Field, Forrest ja Rock eli kisamaastot olivat kerrassaan huimat ainakin tämmöiselle tasamaan tallaajalle jonka kotiradalla kusiaispesä on se korkein kohta… 😉

15.7.2016
10:01
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
25638sp_Permalink sp_Print

Pidin aikanaan ja pidän edelleen tuota SJML:n linjausta typeränä. Minusta BA on juuri sellainen tapahtuma, jonka pitäisi olla ns. 'liiton järjestämä' tapahtuma. Sehän on sitä liiton säännöissäkin mainittua yhteydenpitoa ulkomaisiin toimijoihin. Käytännössähän liitto ei sitä järjestäisi vaan homman tekee kenttäväki niinkuin ennenkin, mutta liitto voisi hoitaa yhteydenpidon ja järkätä palkinnot. Nykyaikana tietysti tarvitaan molempien liittojen yhteistyötä. Vaikka niin, että kotimaan järjestelyvastuu vuorottelee.

Itse olen ollut vain kotimaassa, Espoo, Kustavi ja pari kertaa Sievissä ja aina on ollut mukavaa. Ulkomaat ei oikein nappaa, mutta kotimaan kotimaan kisoihin kyllä voisi osallistua. Säänöt on hyvät, vaikka kiikarikielto vähän huononäköistä vaivaakin, ja illalla virkistysjuoman rohkaisemana voi jopa uskaltautua treenamaan olematonta skandinaaviskan taitoaankin. 8)

18.7.2016
08:04
Avatar
Jouko Kulin
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 247
Member Since:
28.2.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
25658sp_Permalink sp_Print

Kun tämä kausi alkaa olla uusien kisojen suhteen taputeltu niin vapaaehtoset esiin ja puuhaamaan vuodelle 2017 kaikkien aikojen BALTIC ARROW.
Kun sen pitäs olla joka suhteessa helpompaa kuin "ennen". On naamakirjaa , vitteria ja sätti yms.
Vaikka niin että pari seuraa kimpassa järkää tai jotain….ei kaikki voi olla savolaisia….

Jouko Kulin

23.7.2016
05:01
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
25709sp_Permalink sp_Print

Hommat Balticin osalta käynnistetty,asiat osallisten kanssa sovittu.

Jouko ja muut nyt vain alkaa hiomaan ampumakuntoaan ja valmistelemaan joukkueitaan!

Kisa on 8-9 heinäkuuta.(perjantaina voi jo saapua)
Paikkana Luhanka

"virallinen"kutsu lähtee pohjoismaihin vuodenvaihteen tienoilla.

23.7.2016
10:07
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
25711sp_Permalink sp_Print

Joko voi ilmoittautua ja mihin… 😉

Saattaa olla ainut merkintä ensi vuoden kilpailukalenterissa mutta sitäkin mukavampi.

23.7.2016
12:45
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
25712sp_Permalink sp_Print

Pidetään ilmoittautumisesi mielessä,sitovana. 8)

23.7.2016
01:27
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
25713sp_Permalink sp_Print

No niin, paikka on siis vsrma jos nyt sattuu tulemaan maanvyöry osallistujien suhteen…
Hieno homma että baltikki elvytetään!!!!

23.7.2016
03:31
Avatar
jonex
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 379
Member Since:
8.9.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
25714sp_Permalink sp_Print

Kai tuokin pitää kerran kokea 😀 täytyypi pistää kalenteriin.

23.7.2016
04:48
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
25715sp_Permalink sp_Print

Juu, rohkeasti vaan Jonex – ei se yksi kerta vielä tee …..

24.7.2016
09:21
Avatar
timo levä
Kärsämäki
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 580
Member Since:
13.1.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
25716sp_Permalink sp_Print

Hienoa!

24.7.2016
01:54
Avatar
naur1s
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 7
Member Since:
21.6.2016
sp_UserOfflineSmall Offline
25717sp_Permalink sp_Print

Juu, rohkeasti vaan Jonex – ei se yksi kerta vielä tee …..

Ja kymmenestä nollaantuu…

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 9
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3358
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27181
Newest Members:
Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99, kaylenegirardin
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116