Bowtech Icon|Sivu 2|Jouset|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
Bowtech Icon
15.4.2015
06:40
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
21964sp_Permalink sp_Print

Oletteko katkonut nuolia kuinka paljon, vaikuttaako tuuman ylimitta kuinka paljon. Millainen sulka pitäisi valita 2" vai 2,5".

En nykyisin enää katko majavakeppejä lainkaan. Tuon pituuden vaikutuksen nuoleen (= spineen)näkee aika hyvin vaikka Eastonin laskurilla, jos niitä keppejä käyttää ja sen pohjalta voi valita sopivat kepit. Itsellä on majavakepeissä 4" (oranssit) duravanet ja valkoinen wrappi, että jää parempi kuva verkkokalvolle, mihin keppi sujahti. Mitä tulee nuolen painoon, niin kun narua on perässä (=vedettävää massaa) niin painava keppi vie sitä narua paremmin ihan 'massan hitaudesta' johtuen. Tämä näkyy niissä testeissäkin, mitä on tehty. Painavalla kepillä saa tietysti jousesta myös 'enemmän irti' hyötysuhteen parantuessa. Toki kanaattaa aina pitää huolta siitä, että välineet myös käytännössä toimivat eikä pelkästään maksimoida yhtä tekijää.

17.4.2015
04:14
Avatar
Piedro
Keski-Suomi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 573
Member Since:
26.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
21971sp_Permalink sp_Print

Joko Icon on päässyt sinuiksi jousen kanssa ja oletko
jo päässyt kokeilemaan retrieverin kanssa osumista?

17.4.2015
04:44
Avatar
icon
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 11
Member Since:
9.4.2015
sp_UserOfflineSmall Offline
21972sp_Permalink sp_Print

Kävin jopa passissa yhden jousikaverin kanssa. Kuulema hankala ongelma majava, liikkuu varovaisesti pimeällä. Järvi oli kokonaan jäässä, jos ranta aukeaisi vähän lauantaiksi, saisi toisen passin pesän järven puolelle. Pesä aivan rannassa.
Jousi rupeaa tottelenaan käyttäjäänsä narunkin kanssa. Mittailin nuolia painoivat hieman yli 450 gr.

Jousi on tosi kevyt, kiva passissa kun jaksaa pitää valmiina kadessä. Valmettiakin pitää lepuutta hihnan varassa.

Icon

28.3.2016
07:34
Avatar
Bowicon
Uusi keskustelija
Members
Forum Posts: 0
Member Since:
6.1.2016
sp_UserOfflineSmall Offline
24607sp_Permalink sp_Print

Oletko ampunu iconilla heti kylmiltään pitempää matkaa noin 80-90metriä . Meinaan että pysyykö osumapiste samalla korkeudella kun on ampunu 5 nuolta tai 20 nuolta . Lapojen lämpiäminen/löystyminen vai ampujan virhe?

29.3.2016
12:44
Avatar
Arzaan
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 933
Member Since:
22.2.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
24609sp_Permalink sp_Print

Kyllä ei jousissa "piippu" lämpene ampumalla ;D Syy osumapisteen muutokseen noilla matkoilla löytyy yleensä jänteen takaa. Tietysti jos jousi ei ole säädöissään, niin ehkä kalustostakin, mutta ei lämpenemisen takia, ainakaan jousen 😉 . Vaistojousissa lämpötilanmuutokset voi aiheuttaa muutosta jännevälissä ja sitä kautta näkyä osumissa, mutta taljoissa en henk koht ole moista tavannut..vaikka ampuisi 60 nuolta.

9.6.2016
04:41
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
25264sp_Permalink sp_Print

Onkos kukaan "iconisti" mitannut mitä vaikuttaa nuolen nopeuteen kun kääntää camin palat comfort asennosta performanceen – tai päinvastoin?
Ammuin oman comfort-säädetyn pössykän mittarin läpi V1 435gn nuolella nopeuden ka:n ollessa 261,2 feettiä. Laparuuvit on tapissa eli paunat jossain 70 huiteilla ja vetopituus 26,5".

9.6.2016
04:59
Avatar
MPKO
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 126
Member Since:
19.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
25265sp_Permalink sp_Print

Maailmalla puhutaan et olis jotain 10-15 FPS luokkaa tuo ero.

5.7.2016
04:53
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
25583sp_Permalink sp_Print

Tulipahan pyöräytettyä Ikonista camin palikat "performance" asentoon – oli pienoinen yllätys kun kolmen 435gn nuolen V1 ka oli 282,5fts eli apauttiarallaa 21 feettiä enemmän kuin "comfort" asennossa. Pitää nyt ammuskella jonkin verran ja makustella kampetta…..

11.7.2016
03:12
Avatar
pe.kka
Jkl
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 202
Member Since:
10.10.2009
sp_UserOfflineSmall Offline
25614sp_Permalink sp_Print

En ole mitannut, mutta potkua on tuntuvasti enemmän, joten voipi olla tuon verran eroa

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 13
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3358
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27181
Newest Members:
Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99, kaylenegirardin
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116