Hoyt Nitrum Turbo 2015|Sivu 2|Jouset|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
Hoyt Nitrum Turbo 2015
7.7.2015
01:32
Avatar
Mika_R
Ylä-Savo
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 528
Member Since:
21.11.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
22889sp_Permalink sp_Print

Ole hyvä ;D

7.7.2015
04:33
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
22893sp_Permalink sp_Print

Eli lähtisit suosittelemaan kaverille mieluummin ratapyssyä mettälle?

Oikeastaan en lähtisi esittämään mitään paikkaansa pitämättömiä väitteitä siitä, minkä mittaisilla jousilla tekee tai ei tee mitään metsällä.

7.7.2015
04:35
Avatar
pastorisilli
Hämeenlinna
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 335
Member Since:
27.3.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
22894sp_Permalink sp_Print

Eli lähtisit suosittelemaan kaverille mieluummin ratapyssyä mettälle?

Oikeastaan en lähtisi esittämään mitään paikkaansa pitämättömiä väitteitä siitä, minkä mittaisilla jousilla tekee tai ei tee mitään metsällä.

Nyt jos olisi tykkäysnappi niin emoji4.png

7.7.2015
08:46
Avatar
M.Hyttinen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 9
Member Since:
24.2.2015
sp_UserOfflineSmall Offline
22895sp_Permalink sp_Print

En vieläkään suosittelisi kaverille metsästysjouseksi ratapyssyä, enkä piikkareita pururadalle. Mielestäni valmistajien mallistoista löytyy metsästyskäyttöön paremmin optimoituja malleja metsästysjousi valikoimasta ja taitavat jostain syystä olla lähes kaikki alle vaikkapa sen 40 ATA:n, joka ei ole tässä se mittatikku.

Osuuko pitkällä ratapyssyllä metsällä? Tottahan toki osuu ja hyvä ampuja osuu hyvinkin. Mutta jos se olisi ylivertainen, niin eikö kaikilla olisi semmoinen käytössään?

Toisekseen asia jonka halusin nostaa esille, on tuo jänneväli. Field and streamin tekemän testin vertailu jousien sisarmallien kesken on mielestäni mielenkiintoinen ja samoin lopputulema, joka uhmaa osaltaan vanhan liiton käsitystä, että lyhyt jänneväli olisi auttamatta virhealttiimpi ja epätarkempi. Testi osoitti melkeimpä päinvastaista tulosta.
Onko tuossa testissä tai sen tuloksissa jotain kyseenalaista tai harhaanjohtavaa?

8.7.2015
02:24
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
22896sp_Permalink sp_Print

Pitkäjousi tai vaistopyssymiehillä ei varmaan oo mitään toivoa saada yhtään mitään,tään keskustelun perusteella. ;D ;D 😉

8.7.2015
05:46
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
22897sp_Permalink sp_Print

Ton linkin tekstin perusteella en juurikaan tekisi mitään johtopäätöksiä. Tutkimuksen tapaista analyysiä ei löydy nimeksikään.

Minua kiinnostaa, mitä tarkkaan ottaen tarkoitetaan luonnehdinnalla 'metsästykseen optimoitu malli'? Mitä ominaisuuksia on 'optimoitu' ja mikä on se mittari, jolla voidaan todeta optimoinnin onnistuneen l. tiedetään, että paras mahdollinen tulos on saavutettu?

Mullakin on keväisin käytössä 40,75 atalla oleva Protec XT 3000. Onko sillä saatu masse väärin metsästetty? ( vai vahinko?) Taitaa jännevälikin olla yli 7 tuumaa…..

8.7.2015
06:11
Avatar
M.Hyttinen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 9
Member Since:
24.2.2015
sp_UserOfflineSmall Offline
22898sp_Permalink sp_Print

Jep, kiitos ja anteeksi. Mulle riitti.

8.7.2015
12:40
Avatar
Piedro
Keski-Suomi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 573
Member Since:
26.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
22900sp_Permalink sp_Print

Pitkäjousi tai vaistopyssymiehillä ei varmaan oo mitään toivoa saada yhtään mitään,
tään keskustelun perusteella. ;D ;D 😉

Höpö höpö… jos vaistot on kohdillaan niin iltasin ja joskus aamusinkin saattaa saada
kosteikosta beaver:iä 8)

8.7.2015
03:38
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
22902sp_Permalink sp_Print

;D

10.7.2015
06:39
Avatar
Kyytipoika
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 44
Member Since:
27.5.2018
sp_UserOfflineSmall Offline
22904sp_Permalink sp_Print

Eipä taida kenelläkään olla kokemusta Hoyt Nitrum turbosta?? Ainakaan yhtään sellaista vastausta ei ole tullut :- Kysytään nyt sitten, kokemuksia lyhyestä jännevälistä ja nopea heittoisesta jousesta. Onko ne tosiaan niin haastavia ampua??

Toinen jousi on nyt kotona 😀 Eikä tullut tuota Hoyt Nitrum Turboa. Piti tulla "kakkosjousi", mutta toisin kävi. Olikin helpompi ja parempi ampua kuin luulin 8)

10.7.2015
07:12
Avatar
jonex
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 379
Member Since:
8.9.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
22905sp_Permalink sp_Print

Mihinkä loppu tulokseen merkissä ja mallissa päädyit?

10.7.2015
10:55
Avatar
Kyytipoika
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 44
Member Since:
27.5.2018
sp_UserOfflineSmall Offline
22908sp_Permalink sp_Print

Darton ds3900 ;D Nyt on lyhyttä vetopituutta ja nopeutta jousella :-X Kummasti vaan osun tuolla jousella parhaiten, mitä tähän mennessä on tullut eri jousia kokeiltu??

10.7.2015
12:28
Avatar
Vieras
Vieras
Guests
22909sp_Permalink sp_Print

Darton ds3900 ;D Nyt on lyhyttä vetopituutta ja nopeutta jousella :-X Kummasti vaan osun tuolla jousella parhaiten, mitä tähän mennessä on tullut eri jousia kokeiltu??

Niinpä niin. Lyhyt jänneväli korostaa kyllä virheitä, mutta jos osaa ampua, niin ei se jännevälin pituus/lyhyys näy missään. Varmaan enempi vaikuttaa se kuinka kahva sopii räpylään.

30.8.2015
12:55
Avatar
Lohiari
Lappeenranta
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 91
Member Since:
25.4.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
23500sp_Permalink sp_Print

Itsellä puolen vuoden kokemus tuosta "Hoyt Nitrum Turbo 2015"-jousesta. Kovin olen tyytyväinen hintalaatusuhteeseen, sainhan sen lahjaksi.

30.8.2015
06:09
Avatar
Kyytipoika
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 44
Member Since:
27.5.2018
sp_UserOfflineSmall Offline
23501sp_Permalink sp_Print

Itsellä puolen vuoden kokemus tuosta "Hoyt Nitrum Turbo 2015"-jousesta. Kovin olen tyytyväinen hintalaatusuhteeseen, sainhan sen lahjaksi.

Melkoisen lahjan olet saanut 😀 Tuollaiset lahjat on aina tervetulleita 😉 Onko lyhyt jänneväli tuottanut ongelmia??

11.10.2015
06:57
Avatar
Lohiari
Lappeenranta
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 91
Member Since:
25.4.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
23685sp_Permalink sp_Print

Melkoisen lahjan olet saanut 😀 Tuollaiset lahjat on aina tervetulleita 😉 Onko lyhyt jänneväli tuottanut ongelmia??

En muuta "ongelmaa" ole huomannut, kuin sen, että pidemmät sulat jäävät "lepäämään" nuolihyllylle.

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 67
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3358
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27181
Newest Members:
Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99, kaylenegirardin
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116