01:32
21.11.2008
Offline04:35
SJML hallitus
27.3.2011
Offline08:46
24.2.2015
OfflineEn vieläkään suosittelisi kaverille metsästysjouseksi ratapyssyä, enkä piikkareita pururadalle. Mielestäni valmistajien mallistoista löytyy metsästyskäyttöön paremmin optimoituja malleja metsästysjousi valikoimasta ja taitavat jostain syystä olla lähes kaikki alle vaikkapa sen 40 ATA:n, joka ei ole tässä se mittatikku.
Osuuko pitkällä ratapyssyllä metsällä? Tottahan toki osuu ja hyvä ampuja osuu hyvinkin. Mutta jos se olisi ylivertainen, niin eikö kaikilla olisi semmoinen käytössään?
Toisekseen asia jonka halusin nostaa esille, on tuo jänneväli. Field and streamin tekemän testin vertailu jousien sisarmallien kesken on mielestäni mielenkiintoinen ja samoin lopputulema, joka uhmaa osaltaan vanhan liiton käsitystä, että lyhyt jänneväli olisi auttamatta virhealttiimpi ja epätarkempi. Testi osoitti melkeimpä päinvastaista tulosta.
Onko tuossa testissä tai sen tuloksissa jotain kyseenalaista tai harhaanjohtavaa?
02:24
6.10.2006
Offline05:46
31.1.2006
OfflineTon linkin tekstin perusteella en juurikaan tekisi mitään johtopäätöksiä. Tutkimuksen tapaista analyysiä ei löydy nimeksikään.
Minua kiinnostaa, mitä tarkkaan ottaen tarkoitetaan luonnehdinnalla 'metsästykseen optimoitu malli'? Mitä ominaisuuksia on 'optimoitu' ja mikä on se mittari, jolla voidaan todeta optimoinnin onnistuneen l. tiedetään, että paras mahdollinen tulos on saavutettu?
Mullakin on keväisin käytössä 40,75 atalla oleva Protec XT 3000. Onko sillä saatu masse väärin metsästetty? ( vai vahinko?) Taitaa jännevälikin olla yli 7 tuumaa…..
12:40
26.7.2012
Offline03:38
19.12.2010
Offline06:39
27.5.2018
OfflineEipä taida kenelläkään olla kokemusta Hoyt Nitrum turbosta?? Ainakaan yhtään sellaista vastausta ei ole tullut :- Kysytään nyt sitten, kokemuksia lyhyestä jännevälistä ja nopea heittoisesta jousesta. Onko ne tosiaan niin haastavia ampua??
Toinen jousi on nyt kotona 😀 Eikä tullut tuota Hoyt Nitrum Turboa. Piti tulla "kakkosjousi", mutta toisin kävi. Olikin helpompi ja parempi ampua kuin luulin 8)
07:12
8.9.2012
Offline10:55
27.5.2018
Offline12:28
Darton ds3900 ;D Nyt on lyhyttä vetopituutta ja nopeutta jousella :-X Kummasti vaan osun tuolla jousella parhaiten, mitä tähän mennessä on tullut eri jousia kokeiltu??
Niinpä niin. Lyhyt jänneväli korostaa kyllä virheitä, mutta jos osaa ampua, niin ei se jännevälin pituus/lyhyys näy missään. Varmaan enempi vaikuttaa se kuinka kahva sopii räpylään.
12:55
25.4.2012
Offline06:09
27.5.2018
Offline
Register
