PSE|Jouset|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
PSE
16.11.2014
07:26
Avatar
jani35
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 38
Member Since:
8.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Huomenna saapuu talouteen pse full throttle 😀

16.11.2014
09:23
Avatar
jonex
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 379
Member Since:
8.9.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
20312sp_Permalink sp_Print

Onnea, valitsemallasi tiellä ;D

16.11.2014
09:44
Avatar
NV
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 10
Member Since:
22.10.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
20313sp_Permalink sp_Print

Otitko paketin vai rungon. Uteliaisuus….

17.11.2014
06:55
Avatar
Korhonen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 61
Member Since:
5.12.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
20315sp_Permalink sp_Print

Komppaan jonexia. Mutta jousi on jokaiselle henkilökohtainen työkalu ja makuasioissa on turha kiistellä.

Toiset vaan tykkää tyttärestä ja toiset… no vaikka PSE:stä. 😉

17.11.2014
05:48
Avatar
jani35
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 38
Member Since:
8.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
20320sp_Permalink sp_Print

tää on mun 5 pse jousi ei oo missään ollu mitään vikoja

17.11.2014
05:49
Avatar
jani35
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 38
Member Since:
8.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
20321sp_Permalink sp_Print

Otitko paketin vai rungon. Uteliaisuus….

rungon ostin

18.11.2014
09:42
Avatar
Arzaan
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 933
Member Since:
22.2.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
20331sp_Permalink sp_Print

Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen mutta merkkiin kyllä.

Sanotaan että ei pitäsi yleistää. Mutta tuossa eilen illalla sain "jousitohtorointi" pyynnön ja paikan päällä odotti tällainen näky, uudessa paketista otetussa jousessa. En tiedä missä vika jos jouset lähtee tällaisessa kunnossa tehtaalta, tai jos jousta on käsitelty liikkeessä, niin vaarallinen huolimattomuus pukkaa väkisinkin läpi. Kyseessä vaihteeksi AA-productionista hankittu paketti. Ei olisi kauaa tuolla jousella tarvinnut ampua kun mahdollisesti pahakin vahinko olisi sattunut, jos tuota ei olisi omistaja huomannut. :-X

Attached files

217_4880832436aa5eccbe236ffa48e833157484f177.jpgImage Enlarger

18.11.2014
09:54
Avatar
Korhonen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 61
Member Since:
5.12.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
20332sp_Permalink sp_Print

Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen mutta merkkiin kyllä.

Sanotaan että ei pitäsi yleistää. Mutta tuossa eilen illalla sain "jousitohtorointi" pyynnön ja paikan päällä odotti tällainen näky, uudessa paketista otetussa jousessa. En tiedä missä vika jos jouset lähtee tällaisessa kunnossa tehtaalta, tai jos jousta on käsitelty liikkeessä, niin vaarallinen huolimattomuus pukkaa väkisinkin läpi. Kyseessä vaihteeksi AA-productionista hankittu paketti. Ei olisi kauaa tuolla jousella tarvinnut ampua kun mahdollisesti pahakin vahinko olisi sattunut, jos tuota ei olisi omistaja huomannut. :-X

My point exactly…

18.11.2014
10:31
Avatar
RiSe
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 39
Member Since:
12.7.2013
sp_UserOfflineSmall Offline
20333sp_Permalink sp_Print

Empä ihmettelis vaikka olisi kyseisessä liikkeessä "hiukan säädetty, vuosien kokemuksella".. T: katkera asiakas 😉

18.11.2014
02:19
Avatar
jani35
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 38
Member Since:
8.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
20336sp_Permalink sp_Print

On kyl paha moka

18.11.2014
04:43
Avatar
Noutaja
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 60
Member Since:
7.1.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
20338sp_Permalink sp_Print

Tuollaisena varmaan lähtenyt tehtaalta ja jos tolla olisi ammuttu tuollaisena olisi todennäköisesti rikkonut tuon camin tuosta jyrkimmän mutkan kohdalta täydesssä vireessä, kuten kävi aikoinaan omalle jouselleni. Tosin en itse huomannut silloin, että lenkki olisi ollut noin, mutta vahva epäilys on, että se olisi ollut juuri noin ja rikkonut camin joka oli haljennut juuri tuon jyrkimmän mutkan kohdalta täydessä vireessä. Jousi kesti ampua vain kymmenkunta laukausta ennen särkymistään aivan mielettömän kovan pamauksen saattelemana katkoen samalla jänteen. Myyjä korvasi uuden jousen, mutta kyseessä ei ollut kuitenkaa tuo AA- metsästys, eikä tuo kyllä mielestäni mene myyjän vaan valmistajan huolimattomuuden piikkiin.

19.11.2014
06:41
Avatar
Korhonen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 61
Member Since:
5.12.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
20351sp_Permalink sp_Print

Mutta täytyyhän meidän muistaa, että myyjä on myös vastuussa myymästään tuotteesta. Ja myyjän vastuuna on tarkastaa, että tuote täyttää määrätyt kriteerit ennen kuin sen voi laittaa myyntiin.
Ja nyt kun kyseessä on asia mistä voi johtua vakavakin onnettomuus, niin myyjän tulisi jousen saadessaan ainakin tarkastaa, että jousessa on camit ja jänteet kunnossa.
Tarkastavathan ruutiaseiden myyjätkin, että aseen piippu on ammuttavassa kunnossa ennen kuin sen laittaa myyntiin.

19.11.2014
01:54
Avatar
Noutaja
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 60
Member Since:
7.1.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
20357sp_Permalink sp_Print

Kyllä myyjän pitää jousi tarkastaa ainakin silloin jos se myydään pakettina johon on asentanut tätäimet ja muut härpäkkeet. Useat myyjät kyllä lupaavat koeampua jouset ennen asiakkaalle toimittamista, jolloin tuollaiset jänteen paikaltaanolot pitäisi kyllä ehdottomasti huomata.

20.11.2014
12:48
Avatar
Korhonen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 61
Member Since:
5.12.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
20367sp_Permalink sp_Print

Kyllä myyjän pitää jousi tarkastaa ainakin silloin jos se myydään pakettina johon on asentanut tätäimet ja muut härpäkkeet. Useat myyjät kyllä lupaavat koeampua jouset ennen asiakkaalle toimittamista, jolloin tuollaiset jänteen paikaltaanolot pitäisi kyllä ehdottomasti huomata.

Juurikin näin.

5.12.2014
12:16
Avatar
Pikkuhannu
Tikkakoski
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 621
Member Since:
10.8.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
20536sp_Permalink sp_Print

Tulipa hankittua PSE, on tuo Jahtijaktiin verrattuna ainakin hiljaisempi…
Viskasin mukana tulleen stabikumitötterön menemään ja laitoin Erätukun painavamman tilalle, alkaa jo niputtamaan sinne päin. Vielä Qad Whiskerin tilalle ja parempi laukaisulaite, kunhan kusti polkee perille, eiköhän tuolla pärjää.

RTS paketti ja kaapelit kohdallaan, pientä hienosäätöä vaati, mutta muuten hyvin on kaikki paikallaan.

5.12.2014
06:50
Avatar
Kurvikeppi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 25
Member Since:
19.8.2013
sp_UserOfflineSmall Offline
20551sp_Permalink sp_Print

Minkäs PSE:n hankit? Olisi suunnitelmissa hankkia ensimmäinen taljajousi ja olen tuota Visionia katsellut…

6.12.2014
10:31
Avatar
Pikkuhannu
Tikkakoski
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 621
Member Since:
10.8.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
20555sp_Permalink sp_Print

Vision tuli hankittua. 40-70#, jos sattuisi jälkikasvu tai parempi puolisko innostumaan, tuossa ainakin säätövaraa reilusti.
Ei tästä johtuen mikään nopein mahdollinen laitos, mutta meikäläiselle sunnuntaiampujalle ihan soiva peli.
Itsellekin pari kierrosta laparuuveja avattu alkuun, ettei olkapäät heti kipeydy, kiritään sitten tarpeen mukaan, kun paikat tottuu. 12 kierrostahan oli maksimi.

17.12.2014
03:36
Avatar
Pikkuhannu
Tikkakoski
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 621
Member Since:
10.8.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
20638sp_Permalink sp_Print

Onko lie kaikkien Psen mallien kanssa, ainakin Visionissa on mahdoton saada Qadia sopimaan ilman pientä karkeasäätöä. Kaapeliohjuri on niin lähellä, että piti sahata osa pois hyllystä. Onneksi aivan turha osa, säästyypä pari grammaa painossa. 🙂
Ehkä hyllyn vinoon pystyasennossa laittamalla sopii, muuten ottaa kaapeliohjuriin kiinni ja korkeussäätö mahdotonta… Siksi kai näissä tulee keksihylly mukana?

Muuten toimii ihan hyvin toistaiseksi.

17.12.2014
04:09
Avatar
Arzaan
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 933
Member Since:
22.2.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
20639sp_Permalink sp_Print

Pse:n laatu suunnittelua ;D Se poikkitanko ei missään tapauksessa ole turha osa. Sehän pitää nuolen hyllyllä, oli jousi missä asennossa hyvänsä. Ja jos kyseessä on Hdx, niin se tanko lähtee särkemättäkin irti. Vastakkaisella puolen on reikä mistä sen voi ohuella tapilla napauttaa irti. Ja hylly muistaakseni mahtuu paikalleen kun laittaa sivusäädön väliin hyllyn mukana tulevan jatkopalikan. Jos ei silläkään niin sitten vaan aplodit PSE:n muotoilu inssille 😀 Mutta voihan sitä toisaalta muokata jousta sahallakin.. 😛

17.12.2014
04:19
Avatar
Noutaja
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 60
Member Since:
7.1.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
20641sp_Permalink sp_Print

Dna:han ainakin mahtuu Qad:in hyllyt helposti ja vielä jää ilmaa kaaapeliohjaimen väliin reilusti, vahempaan Dreamseasonin Evoonkin mahtuu ilman vippaskonsteja. Omissa jousissa tuo Qad:in LD malli.

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 16
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3358
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27181
Newest Members:
Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99, kaylenegirardin
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116