SM-kisa 2013|Kilpailutoiminnasta|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
SM-kisa 2013
22.2.2013
01:40
Avatar
kilpailuvastaava
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 55
Member Since:
7.9.2005
sp_UserOfflineSmall Offline

Kisan järjestäminen on suunnittelu asteella.Kisa on jo useana vuonna kärsinyt osallistuja pulasta.

Tekisin kisan kyllä! Ja vapaaehtoista porukkaa löytyy varmasti käytännön järjestelyihin.

Muutetaanko ja mitä? Heittäkää ajatuksia,millä porukka lähtee?

Paikka,aika?

Yksi vai kaksi päiväinen jne..?

 

-Kisavastaava

22.2.2013
02:12
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
13976sp_Permalink sp_Print

Juu, ja herra kisavastaava voisi sitten jatkaa rakkaan Suomenmaamme kesää vaikka 10 kuukauteen sekä sijoittaa kesän joka viikolle kaksi viikonloppua – meinaan siis olisiko syynä osanottaja pulaan rajallinen määrä viikonloppuja suhteessa tapahtumiin, ihmisten muihin harrastuksiin ja jousihommeleiden ulkopuoliseen elämään…

Eikös jo cuppikisojakin ole kesän melkein joka toiselle (tai kolmannelle) viikonlopulle ja sitten kun sinne sekaan vielä tukitaan seurojen omat kisat ja 10.8 alkava metsästyskausi…

22.2.2013
02:58
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
13978sp_Permalink sp_Print

Onko kisoja Varjaagin mielestä nyt jo liikaa? Cuppi-kisa lista ei ole vielä edes valmisLaugh

Ajattelen asian toisin…Kisoja täytyy olla ympäri maata ja paljon.Näin ollen kisojen ampujat saavat tarvittavat kisansa järjesteltyä kalenteriinsa.

22.2.2013
05:27
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
13980sp_Permalink sp_Print

Miten sen nyt ottaa… meilläpäin (Sievi? ja me+seuramestikset) ihan soppelisti mutta jos meinaa käydä sen 4 cupkisaa ja sitten on vielä on erilliset SM-kisat niin välille kesäkuu-elokuun 10 siinä on kisat joka toiselle viikonlopulle.

 

Olikos viime vuonna 6-7 cupkisaa vai miten? En usko että tälle kaudelle kisoja olisi ainakaan vähemmän.

 

Jos jo nyt SM-kisoissa on ollut osallistujapulaa niin mikähän siihen on ollut sitten se syy jos ei se että on liikaa tapahtumia/viikonloput?

Aukoton kisakalenteri näyttää hyvältä toimintasuunnitelmassa mutta takaako se kisojen laadun niin osanottajamäärän kuin maantieteellisen kattavuuden kuin ratojen laadun ja/tai vaihtelevuuden suhteen?

 

Ei missään tapauksessa pidä käsittää että mulla olisi jotakin kisoja tai edes niiden määrää vastaan mutta asiasta olisi ehkä hyvä keskustella…

22.2.2013
06:10
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
13982sp_Permalink sp_Print

Viime vuonna 9 kisaa ja kilpailija ennätys.

Kisojen laatu ja radat ovat olleet kunnossa.Käy kisoissa,niin näet…

Cupissa on ampujia,sm-kisassa ei ja nyt oli kyse siitä..

22.2.2013
06:19
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
13985sp_Permalink sp_Print

Ei missään tapauksessa pidä käsittää että mulla olisi jotakin kisoja tai edes niiden määrää vastaan mutta asiasta olisi ehkä hyvä keskustella…

-Pitäisikö kisoja olla sitten mahdollisesti vähemmän?

22.2.2013
07:21
Avatar
jonex
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 379
Member Since:
8.9.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
13987sp_Permalink sp_Print

Minun mielipide on että ei nyt ainakaan vähempää kisoja.

Ainoastaan plussaa että on mahdollisuus valita etukäteen mihin oikeesti pääsee.

Eikä niin jos ois esim. 5 kisaa ja töiden takia et pääsis kuin 2 kisaan. kun nykyisellä kalenterilla pääsis vaikka 9stä kisasta viiteen kisaan.

Kisoissa en ole vielä käynyt, mutta jos joku kaunis päivä…

ps.Ei kehannu vielä viime vuonnaEmbarassed

22.2.2013
07:59
Avatar
Mika_R
Ylä-Savo
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 528
Member Since:
21.11.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
13990sp_Permalink sp_Print

Valinnan varaa Cup kisoihin pitää olla ja säännöt niin(niin kuin nyt on ollut), että piikki paikan havittelijat joutuvat jossain kisassa väkisellä samalle viivalla (cuppiin laskettavien kisojen määrä).

 

Mutta alkuperäinen kysymysi oli, miten saadaan SM kisoihin porukkaa? Vai pelottaako kilpailuilmoituksessa, juurikin tuo SM kirjainyhdistelmä?

22.2.2013
08:03
Avatar
pastorisilli
Hämeenlinna
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 335
Member Since:
27.3.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
13991sp_Permalink sp_Print

Sijaintia voisi koittaa säätää, jos vaikka etelämpänä kokeilisi järjestää?

22.2.2013
08:50
Avatar
pontinen
LAPUA
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 23
Member Since:
14.6.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
13992sp_Permalink sp_Print

Eiköhän tuo sijainti ole ihan hyvä… On aika lailla keskellä suomea… Vai onko tuo sm-kisa liian kallis…?? Sisältyyhän siihen kuitenkin majoitus ja ruuat…

22.2.2013
08:50
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
13993sp_Permalink sp_Print

Juu, nimenomaan SM-kisoistahan se minäkin mutta kun ne cuppikisat sattuvat olemaan samalla sulalla.

Monessa lajissa on olemassa semmoinen kisamuoto kuin Cup Suomenmestaruus tms jolloin ei pidetä erillisiä SM-kisoja ja monessa lajissa sitten on molemmat kisamuodot.

Cup-kisoja voisi olla vaikka täydet kymmenen mahdollisimman tasaisesti ympäri maata mutta jos erillinen SM-kisa ei vedä osanottajia niin ei se kyllä ole vähäisellä osallistujamäärällä nimensä veroinen ARVOKISA. Suomen Mestaruuskisan pitäisi olla kaikille se selvä Number One ja cup-kisojen ”vaan” täyte- ja ajanvietekisoja.

Miten olisi Suomen Cup-Mestaruuskisat?

Tai oikeampi nimi olisi ehkä Suomen Jousimetsästysliiton Cup-mestaruus…?

22.2.2013
09:35
Avatar
pastorisilli
Hämeenlinna
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 335
Member Since:
27.3.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
13995sp_Permalink sp_Print

Eiköhän tuo sijainti ole ihan hyvä… On aika lailla keskellä suomea… Vai onko tuo sm-kisa liian kallis…?? Sisältyyhän siihen kuitenkin majoitus ja ruuat…

No väestöllinen keskipiste on Hauho. Kaksipäiväisyys voi olla monelle ongelma, kesäviikonlopuille on paljon ohjelmaa?

22.2.2013
10:41
Avatar
Arzaan
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 933
Member Since:
22.2.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
13996sp_Permalink sp_Print

Varjaagi kirjoitti:

Juu, nimenomaan SM-kisoistahan se minäkin mutta kun ne cuppikisat sattuvat olemaan samalla sulalla.

Monessa lajissa on olemassa semmoinen kisamuoto kuin Cup Suomenmestaruus tms jolloin ei pidetä erillisiä SM-kisoja ja monessa lajissa sitten on molemmat kisamuodot.

Cup-kisoja voisi olla vaikka täydet kymmenen mahdollisimman tasaisesti ympäri maata mutta jos erillinen SM-kisa ei vedä osanottajia niin ei se kyllä ole vähäisellä osallistujamäärällä nimensä veroinen ARVOKISA. Suomen Mestaruuskisan pitäisi olla kaikille se selvä Number One ja cup-kisojen ”vaan” täyte- ja ajanvietekisoja.

Miten olisi Suomen Cup-Mestaruuskisat?

Tai oikeampi nimi olisi ehkä Suomen Jousimetsästysliiton Cup-mestaruus…?

 

Eikös tätä yritetty jo kertaalleen, kun SM-kisojen yhteydessä luvattiin cup-pisteitä. En nyt näin perjantai illan huumassa muista oliko tämä viime vuonna vai edellisenä, taisi olla viime vuonna, mutta silti kisoja ei pidetty osallistujapulan vuoksi. Sitä en tiedä oliko osallistujien puuttumisen syy ilmottautumisten rekisterointi ongelma(ainakin kahden uuden tyypin osallistumis ilmoitus ei rekisteröitynyt) vai todellinen osallistujien puute, varmaankin se, mutta syytä tähän en ymmärrä. SM-kisat varmaan pitää sijoittaa keskelle kisakautta, niin kellään ei ole sanomista että olisi metsätyskausi päällä, anopin uudet häät tai muut nenänkaivajaiset. Nuo ”vanhan liiton” SM:t oli ainakin mun mielestä monipuolisimmat kisat ikinä ja harmittaa kun niihin ei ole 6 kauden aikana kuin 2 kertaa päässyt osallistumaan peruuntumisen vuoksi. Näistä kahdesta osallistumisesta on yksi hopea ja yksi kulta, molemmat HOYTILLA!!Laugh

22.2.2013
11:54
Avatar
Arttu Lampinen
Vantaa
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 48
Member Since:
14.2.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
14000sp_Permalink sp_Print

Niin, noi vois tosissaan kyllä ehkä koittaa järjestää keskelle kisakautta. Jos se on mahdollista.. Porukoilla saattais olla paremmin mahdollisuutta osallistua kisoihin.

Useamman vuoden takaisiin sm-kisoihin osallisistuneena voin sanoa, että kisat olivat kyllä erittäin monipuoliset. Voisko tosissaan sitten olla, että näitä kisoja ei arvosteta samalla lailla kuin esim. cup-kisoja? Mun mielestä noi sm-kisat joihin olen osallistunut ovat olleet erittäin hyviä ja samalla kouluttavia tapahtumia, joissa painopiste on ammunnan lisäksi ollut myös itse metsästyksessä.

-Arttu

23.2.2013
06:51
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
14004sp_Permalink sp_Print

Vähäiseen osallistumiseen auttaa nykyään mun mielestä:

-Ilmoittautuminen ja etukäteen maksaminen.

-SM-kisa nimi

-Kaks päiväänen ei enää näytä sopivan suunnitelmiin.

-”Pelko”tieto,ensi-apu,taito osista,vaikkakin ampumalla voitetaan.

 

Cuppi pisteet on annettu ja vaistolle oma luokka on laitettu,ettei niitäkään sorsittaasi..

23.2.2013
06:54
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
14005sp_Permalink sp_Print

pastorisilli kirjoitti:

Sijaintia voisi koittaa säätää, jos vaikka etelämpänä kokeilisi järjestää?

Paikkaakin vois muuttaa,mutta missä olisi tähän mahdollisuus? Ottaako joku seura koppia?

Luhanka on järjestelyjen kannalta hyvä..

23.2.2013
07:10
Avatar
Varjaagi
Erittäin aktiivinen keskustelija
Forum Posts: 1150
Member Since:
19.12.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
14006sp_Permalink sp_Print

Mullakin on ollut se käsitys noista pidetyistä SM-kisoista että ne ovat olleet enemmän tuommoisia ”yleiserähenkisiä” sisällöltään kuin pelkkää ammuntaa.

Haluaisin kuitenkin nähdä sen että jos kisalle annetaan ”isänmaallismoraalisesti” velvoittava titteli ”Suomen Mestaruus” niin se olisi sitten se selvä ykkönen niin liitolle kuin kilpailijoillekin. Vaikka se söisi sitten cuppikisojen arvostusta….

Ko. asiasta mitään tietämättömänä mutta kuitenkin jokusen eri lajin Sm- ja kv. arvokisojakin niin kilpailijana valmentajana kuin järjestäjänäkin kolunneena sanoisin omalta osaltani lyhyesti ja ytimekkäästi:

”Se on joko tai Sm- vai cup-kisat”

Kantani  on aikalailla se että ei SM-kisoja mutta kehitetään, ja sitähän kehittämistähän on, cuppia yhä paremmaksi ja arvostetummaksi kisaksi.

23.2.2013
07:15
Avatar
Mika_R
Ylä-Savo
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 528
Member Since:
21.11.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14007sp_Permalink sp_Print

pastorisilli kirjoitti:

Sijaintia voisi koittaa säätää, jos vaikka etelämpänä kokeilisi järjestää?

Kyllähän se on tiedossa, että helponpihan meidän on ajaa täältä periferiasta eteläsuomeen kisaamaan, kun toisin päin.Kyllähän auto kulkee huomattavasti helpommin alamäkeen, kuin ylämäkeenConfused.

Mutta onneksi muutamalla etelän miehellä (ovat cup-kisoja muuallakin, kuin etelässä kiertäneet)on myös autoja joka kulkee ylämäkeenkin päin ja bensiini tankki on niin iso, että sillä pääsee kehäkolmosen ulkopuolellekkinLaugh

23.2.2013
08:11
Avatar
pastorisilli
Hämeenlinna
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 335
Member Since:
27.3.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
14010sp_Permalink sp_Print

Mika_R kirjoitti:

pastorisilli kirjoitti:

Sijaintia voisi koittaa säätää, jos vaikka etelämpänä kokeilisi järjestää?

Kyllähän se on tiedossa, että helponpihan meidän on ajaa täältä periferiasta eteläsuomeen kisaamaan, kun toisin päin.Kyllähän auto kulkee huomattavasti helpommin alamäkeen, kuin ylämäkeenConfused.

Mutta onneksi muutamalla etelän miehellä (ovat cup-kisoja muuallakin, kuin etelässä kiertäneet)on myös autoja joka kulkee ylämäkeenkin päin ja bensiini tankki on niin iso, että sillä pääsee kehäkolmosen ulkopuolellekkinLaugh

Hehee. Hauska kaveri. On oikein sellainen avoin ja ideointia suosiva ilmapiiri tällä foorumilla. 

23.2.2013
08:53
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
14011sp_Permalink sp_Print

Ottakaa huomioon,että kisan järjestäminen kuormittaa näitä vapaa ehtoisia(palkattomia) tasan yhtä paljon,oliko paikalla vain muutama,tai enemmän ampujia.

Nytkin joku,joka voisi homman ideointiin ja kisan järjestelyyn sitoutua,niin pistetään nimi listaan.

Täs yritetään vääntää jätkille hienoa tapahtumaa !

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 22
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3358
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27182
Newest Members:
Frangoro, Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116