Vasta-alkajan jousi?|Jouset|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
Vasta-alkajan jousi?
25.1.2012
01:57
Avatar
Mielikki
Konnevesi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 4
Member Since:
25.1.2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Hei,

 

Kertokaapas naiselle hyviä vaihtoehtoja ensimmäiseksi taljajouseksi. Mieheltä sain joululahjaksi harjoittelujousen ja jossain vaiheessa pitäisi ostaa ihan ”oikea jousi”. Metsästystutkinto tänä keväänä tavoitteena eli metsästykseen ja tauluammuntaan sopiva pitäisi olla.

25.1.2012
05:22
Avatar
pe.kka
Jkl
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 202
Member Since:
10.10.2009
sp_UserOfflineSmall Offline
9060sp_Permalink sp_Print

Moro.

Voisi olla esim. http://www.huntersfriend.eu/en…..zor-en.htm tai vastaava laajan säädön omaava versio. Kun olet läheltä niin voit käydä kokeilemassa ko.yrityksessä Diamond jousta Kuopiossa. Mulla itsellä on vanhan mallinen talja 40-55 paunaa sitäkin voi käydä kokeilemassa Jkl.ssä. mun yhteystiedot löytyy Tutor sivulta, soita vaikka.

-pekka-

25.1.2012
07:03
Avatar
Ari Kontiainen
Ylläpitäjä
Forum Posts: 1116
Member Since:
14.2.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
9062sp_Permalink sp_Print

Ääni Diamond Razor Edgelle – laaja säätövara ja muutenkin näppärän oloinen peli.

Ja sitä saa vissiin myös tyttömäisen pinkillä värikorostuksella 😉

26.1.2012
06:06
Avatar
Mielikki
Konnevesi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 4
Member Since:
25.1.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
9065sp_Permalink sp_Print

Tuo Diamond Razor Edge näytti kieltämättä kivalta -myös pinkkinä. Wink Eikä hintakaan ollut paha.

 

Lähialueilla asuvat varmaan tietää Jyväskylän liikkeiden (Armoria, Erätukku, onko-siellä-muita?) asiantuntemuksesta jotain kertoa, jos kävis ihan paikanpäällä kokeilemassa miltä erilaiset jouset tuntuu. Ja onko niissä valikoimaa kokeilla.

 

Käytettykään ei ole pois suljettu vaihtoehto. Kiire ei mulla ole, varmaan vasta kesän korvilla ostaisin. Täytyy vaan ajoissa alkaa katselemaan ja kyselemään niin löytyy sitten se paras itselle.

26.1.2012
12:39
Avatar
rikro
Ähtäri
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 4
Member Since:
28.12.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
9070sp_Permalink sp_Print

Ääni myös Razorille. Ostin viime kesänä Kuopiosta Danalta kyseisen jousen ja olen ollut tyytyväinen. Danalta sain myös hyviä neuvoja mitä paketista kannatta vaihtaa ja mitä lisätarvikkeita kannatta ostaa varalle. Matkaa kun on lähimpiin alan liikkeisiin reilusti matkaa. Olen sitä mieltä että kannattaa ajella pisempiäkin matkoja, varsinkin kun ostamassa ensimmäistä jousta. Kunnon välineet ja alkuopetus vievät pitkälle.

26.1.2012
02:04
Avatar
Cojootti
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 205
Member Since:
5.3.2009
sp_UserOfflineSmall Offline
9072sp_Permalink sp_Print

Morjens Mielikki & co.

 

Kannattaa soitella vaikkapa Rajajousi Oy:n ukkeleille, vaikkapa molemmille…

Yrityksen edustajilta löytyypi melkosella varmuudella ainakin jousimetsästyspuolen paras asiantuntemus Suomessa. Kiltit sedät mielellään räätälöivät juuri SINULLE sopivan joutskaripaketin laadukkaine palikoineen. Myös paketin säätäminen ja ammunnan perusteitten opettaminen / opiskelu onnistuu paikan päällä. Jousimetsästyksen perusteet saa myös samoilta herroilta ja siittä se sitten lähteepi harrastaminen mukavasti aluilleen.

 

Vierailu Rajajousen toimipisteissä kannattaa aina! Täyden palvelun, 101% jousimetsästysyritys!

Saat varmasti hyvää palvelua ja tarjolla on muutakin kuin Razor Edge ja Bear Charge RTH paketteja…

 

Tsemppiä sitten vielä metsästyskortin hankintaan! Sen jäkeen sitten IBEP kurssille marsmars 😀 !

 

Timppa

26.1.2012
02:32
Avatar
Olavi Pennanen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 361
Member Since:
11.7.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
9075sp_Permalink sp_Print

Tere

 

Itse ostin pojalle joulun tienoolla Rajajousesta Razor Edgen tilpehööreineen….hyvä ja toimiva setti, liikkeessä säädettiin perus jutut kohdilleen ja homma hoitui.. Mahtavat säätövarat ja poika sitä jo mettällä kuljettelee mukana. Suosittelen!

olli

27.1.2012
04:36
Avatar
Mielikki
Konnevesi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 4
Member Since:
25.1.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
9101sp_Permalink sp_Print

Kiitos hyvistä vinkeistä. Olisin varmaan tumpelona käynyt hakemassa Erätukusta jonkun halvan jousen, ellen olisi uskaltautunut tänne kyselemään… Confused

 

Rajajousen toimipisteet on aika kaukana, mutta Kuopion reissu pistetään harkintaan. 

27.1.2012
05:38
Avatar
Kuhmon Ahma
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 113
Member Since:
30.1.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
9102sp_Permalink sp_Print

Kannattaa lukaista tuo kirja, siinä on paljon asiaa jäkkärän säädöistä ja sillä metsästyksestä.

http://www.jousimetsastys.fi/w…..ry/kirjat/

 

Löytynee myös tasokkaista kirjastoista

25.4.2012
12:49
Avatar
Tuulos
Vantaa
Uusi keskustelija
Members
Forum Posts: 0
Member Since:
25.4.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
10477sp_Permalink sp_Print

Jousen hankinta on tullut ajankohtaiseksi tässäkin perheessä. Metsästäjäntutkinto on suoritettuna, käyttäjinä olisivat minä itse (vetopituus 30″) ja vaimo (vetopituus 28″). AA-metsästyksen PSE Stinger 3G 2012-paketti on herättänyt mielenkiinnon. Onko muita ehdotuksia? Kyseinen paketti on hintaluokkani yläpäässä. Ylimääräinen hankaluus on siinä että itse olen LH ja vaimo RH eli rouva joutuisi ampumaan väärältä puolelta kunnes hänelle hankitaan sopiva jousi. Aluksi käyttö olisi lähinnä rata-ammunta joten bonusta on jos vastuksen saa säädettyä metsästyslaillisen alle.

23.3.2013
02:53
Avatar
Mielikki
Konnevesi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 4
Member Since:
25.1.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
14308sp_Permalink sp_Print

No niin. Ei turhan hätäisesti etene tämä minun aloitus jousimetsästyksen saloihin.Laugh Hiljaa hyvä tulee… Nyt lähti kuitenkin jenkeistä tulemaan Diamond infinite edge. Razor edge oli ensin tarkoitus ostaa, mutta kun huomasin tuon niin päädyin siihen. Katsotaan kunhan saapuu. Smile

24.3.2013
04:40
Avatar
timo levä
Kärsämäki
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 580
Member Since:
13.1.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14312sp_Permalink sp_Print

Itte ostin siskon pojalle Mission archeryn Grazen. Laaja vetopituussäätö(19-30 tuumaa) ja laaja paunamäärän (15-70paunaa) säätö. Oon ampunut sillä itsekin ja on aika miellyttävä ampua hintaansa nähden.

http://missionarchery.com/product/craze/

Tosin tuokaan ei käy vasurille ja oikeakätiselle.

Hunters friend kuopiossa myy ainakin.

24.3.2013
07:32
Avatar
Kari G
Pohjois-Savo
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 65
Member Since:
17.3.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
14313sp_Permalink sp_Print

Nyt ei ole Timo seurannut aikaansa 🙂
HF vaikuttaa nykyään Tahkolla….

24.3.2013
05:43
Avatar
timo levä
Kärsämäki
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 580
Member Since:
13.1.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14323sp_Permalink sp_Print

Katopa kö……. Laugh

26.3.2013
04:51
Avatar
Ryokko
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 58
Member Since:
5.11.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
14335sp_Permalink sp_Print

Minun pitäisi myös ostaa talja 10 ja 11 vuotiaalle pojalle. Tuo 10 vuotias jakoi jo 9 vuotiaana virittää 40 paunan jousen. Kriteereitä: Laaja säätövara 30-60 paunaan, vetopituus myös laaja aikuisesta lapseen (pojat kasvaa lujaa), hyvin heittävä säädöissä pysyvä jousi. Laitan jouseen Ripcordin altatippuvanhyllyn. 

 Nyt olen harkinnut kolmea eri mallia:

 

PSE Rally

 

Daimond infenity edge

 

Mission Mathews

 

Näissä säätövarat hyvät ja pystyy metsästämään. Onko kukaan testannut tuota Daimondin jousta tai noita muita.

Itselläni on ollut Hoytin jousia. Alphamax on nyt ja on hyvä kampe. Ei ole kuin Hoytista, Mathewsista ja Dartonista kokemusta. Hoytilla ei vissiinkään ole tällaista laaja säätö metsästys jousta?

26.3.2013
06:16
Avatar
Arzaan
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 933
Member Since:
22.2.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
14337sp_Permalink sp_Print

Tuossa aika laajat säädöt jos Hoytin haluaa.. http://www.hoyt.com/compound_b…..ils/ruckus

26.3.2013
07:34
Avatar
Tornado
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 239
Member Since:
22.9.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14339sp_Permalink sp_Print

Eilen laitoin PSE Rallyn ampumakuntoon. Jousessa todella laajat säätömahdollisuudet.

Tehdasasetukset 70 paunaisessa jousessa melkein pohjassa, 1,5 kierrosta auki maximista. Manuaalissa ohjeet kierrosmäärille, jolla karkeasti saa jousen haluttuun paunamäärään. Lapapulttia aukaistiin 9 kerrosta. Vetopituuden säätö 1/2 tuumille. Tehdasasetus oli 29 tuuman kohdalla. Ei tarvittu jousiprässiä. Kaksi lukitusruuvia auki ja nosto säätöpalikkaa ja kääntö haluttuun kohtaan. Nasta siellä säätöpalan alla, joka menee niihin haluttuihin reikiin säätöpalassa. Molemmat camit tietysti samoihin asetuksiin.

Jousi hinta/laatusuhteeltaan ihan ok, sopii juuri hyvin ensimmäiseksi jouseksi ”kasvunvaran” johdosta.

27.3.2013
06:03
Avatar
Mika_R
Ylä-Savo
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 528
Member Since:
21.11.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14341sp_Permalink sp_Print

No kaikki ”omien” merkkien liputtajat ovat jo kommentoineet, niin laitanpahan minäkin lusikkani soppaanLaugh.

Eli kyllähän se Diamond omaa laajimmat säätövarat ja merkki omaa kohtuullisen hyvän jälleenmyynti arvon, jos olet jossain vaiheessa jousta myymässä. Tuota PSE:tä ja Diamondia löydät ainakin Hunters Friendistä

27.3.2013
07:09
Avatar
Piedro
Keski-Suomi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 573
Member Since:
26.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
14342sp_Permalink sp_Print

Meillä kanssa kotona vähän heitelty ilmoille että jos vaikka vaimolle

ostettaisiin kesäksi jousi että pääsisi kokeilemaan vähän minkalaisesta

harrastuksesta on kyseLaugh taidan kallistua myös tuohon Daimond infenity edge:een

jos päädytään jousi ostamaan.

27.3.2013
12:45
Avatar
Ryokko
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 58
Member Since:
5.11.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
14344sp_Permalink sp_Print

Onko kellään kokemusta passaako esim tuohon Daimondiin Ribcordin tai  altatippuva haarukka ja yleisimmät tähtäimet. Onko tarpeeksi tehty muotoa, että oikea isompi ”reikäinen” tähtäin näkyy ilman riserin eteen menoa?

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 12
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3358
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27181
Newest Members:
Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99, kaylenegirardin
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116