Vasta-alkajan jousi?|Sivu 2|Jouset|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
Vasta-alkajan jousi?
27.3.2013
03:08
Avatar
timo levä
Kärsämäki
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 580
Member Since:
13.1.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14345sp_Permalink sp_Print

Mika_R kirjoitti:

No kaikki ”omien” merkkien liputtajat ovat jo kommentoineet, niin laitanpahan minäkin lusikkani soppaanLaugh.

Eli kyllähän se Diamond omaa laajimmat säätövarat ja merkki omaa kohtuullisen hyvän jälleenmyynti arvon, jos olet jossain vaiheessa jousta myymässä. Tuota PSE:tä ja Diamondia löydät ainakin Hunters Friendistä

 

Omaa laajat säätövarat, mutta ei laajimmat!

En halua tärkeillä, mutta kyllä Mission Graze omaa laajemmat säädöt kuin Diamond razor edgeCool

Ja heti pitää vetää takas, ennen kuin kerkeää sivaltaa…

Näkyy Diamondilla olevan Infinity edge jossa tosiaa todella laajat säätövarat. Vetopituus 13-30 tuumaa ja vetovastus 5-70 paunaa.Surprised

 

 

 

27.3.2013
04:27
Avatar
Tornado
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 239
Member Since:
22.9.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14347sp_Permalink sp_Print

Tässä näitä speksejä, mitä tekijät ilmoittaa. Tiedä sitten onko paljon muuttuneet 🙂

PSE Rally

IBO : 308 FPS
AXA pituus: 33.75"
Jänneväli: 7.5"
Vetojäykkyys: 18-70#
Vetopituus: 18-31"
Paino: 4.5 LBS.
Väri: MOSSY OAK INFINITY
Camit: TWIN CAMS
Let-Off: 75%

Diamond Razor Edge

Diamond Razor Edge taljajousi 30-60#
Vetopituus 19-29"
Jousen pituus 30"
Jänneväli 7"
IBO 308 fps
Paino 3,8 lbs.

BO Rate Up to 306 fps

Mission Craze

  • Physical Weight 3.6 lbs.
  • Axle to Axle 28″
  • Brace Height 7.5″
  • Let-off 80%
  • Riser Extruded
  • Draw Weight 15 – 70 lbs
  • Finish (Riser/Limbs) Lost Camo AT
  • Draw Length 19 – 30″
  • Silencers D-Amplifiers™
  • Suppressors N/A
  • Cam(s) N/A
  • Cable Guard Carbon Rod
  • Bowstrings Zebra® Hybrid
  • String Length 55 3/4″
  • Grip Composite
  • Cable Length 30 7/8
27.3.2013
05:20
Avatar
Piedro
Keski-Suomi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 573
Member Since:
26.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
14348sp_Permalink sp_Print

Eikös Razor Edge ole poistuva malli mikä on korvattu Infinite Edge 2013 mallilla

missä on entistäkin laajemmat säätö alueet:

IBO SPEED: 310 FPS
A TO A LENGTH: 31″
BRACE HEIGHT: 7″
DRAW WEIGHTS: 5-70#
DRAW LENGTHS: 13-30″
BOW MASS: 3.1 LBS
ECCENTRICS: DUAL CAMS
LET-OFF: 75%
WARRANTY: LIFETIME

28.3.2013
11:39
Avatar
Mika_R
Ylä-Savo
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 528
Member Since:
21.11.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14351sp_Permalink sp_Print

Tuoltahan nuo speksi tulikin

 

…..ja onhan Diamond sentään jousiLaughLaugh

28.3.2013
12:42
Avatar
Kartsa
Tampere
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 30
Member Since:
26.4.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
14352sp_Permalink sp_Print

Diamondin olen itsekkin ajatellut hommata muksuille.
Joten olisi hienoa saada myös käyttäjien kokemuksia kyseisestä vempeleestä.

28.3.2013
12:56
Avatar
Tornado
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 239
Member Since:
22.9.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14353sp_Permalink sp_Print

Diamondista ei kokemuksia, yhtään ei ole tullut vielä vastaan.Kerron heti kommentit, kunhan sellainen tulee

tuunattavaksi.

Ilmeisesti on hyvä peli, kun Mika_R niin hymyillen kehuu. Wink

28.3.2013
01:06
Avatar
Arzaan
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 933
Member Since:
22.2.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
14354sp_Permalink sp_Print

Tornado kirjoitti:

Diamondista ei kokemuksia, yhtään ei ole tullut vielä vastaan.Kerron heti kommentit, kunhan sellainen tulee

tuunattavaksi.

Ilmeisesti on hyvä peli, kun Mika_R niin hymyillen kehuu. Wink

Oot kulkenu silmät kiinni kisoissa, onhan niitä tuolla ollu, naisväellä ja vissiin ainakin yhellä junnulla, kuka on suht hyvin pärjännytkin.. Wink

28.3.2013
04:51
Avatar
murmeli
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 7
Member Since:
25.3.2013
sp_UserOfflineSmall Offline
14358sp_Permalink sp_Print

Hei!

 

Nytpä löytyi mielenkiintoinen aihe Smile Itse ollaan aloittamassa tämmöistä kivaa äiti, poika (10v) harrastusta. Ollaan nyt käyty paikallisessa jousiammuntaseurassa imemässä vähän tietoa sekä perusoppia ja ampumassa vastakaarijousilla. Mut kumpaakin kiinnostaa nuo taljajouset enempi.Ite pääsin testaamaan velipojan taljajousta ja hurahdin täysin. Taitaa siis olla edessä kummallekkin taljan hankkimiset. Täältä tuntuukin kivasti saavan vinkkejä asiaan Laugh Kun eivät kuitenkaan ole ihan ilmaisia eikä halua tehdä susiostoksia…

28.3.2013
05:00
Avatar
Tornado
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 239
Member Since:
22.9.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14359sp_Permalink sp_Print

Arzaan kirjoitti:

Tornado kirjoitti:

Diamondista ei kokemuksia, yhtään ei ole tullut vielä vastaan.Kerron heti kommentit, kunhan sellainen tulee

tuunattavaksi.

Ilmeisesti on hyvä peli, kun Mika_R niin hymyillen kehuu. Wink

Oot kulkenu silmät kiinni kisoissa, onhan niitä tuolla ollu, naisväellä ja vissiin ainakin yhellä junnulla, kuka on suht hyvin pärjännytkin.. Wink

Silimät kiinni varmaankin, eikä tällä iällä kannata naisia enää silimäillä. Jousia pitää päästä hypisteleen, kuin joskus nuorena miehenä naisia. Silloin voin niistäkin antaa analyysiä siitä, onko ne käypäsiä pelejä Wink

28.3.2013
05:54
Avatar
Sanna
P-Savo
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 40
Member Since:
24.5.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
14361sp_Permalink sp_Print

kartsa kirjoitti:

Diamondin olen itsekkin ajatellut hommata muksuille.
Joten olisi hienoa saada myös käyttäjien kokemuksia kyseisestä vempeleestä.

Itellä oli reilun vuoden verran Razor Edge eikä mitään moitittavaa. Tuntui eri laatujouselta parin Browningin jälkeen… Laugh 
Ja onnistuihan tuolla ampua ohi kisoissakin… Ensimmäiset riistaeläimetkin tuli sillä ammuttua.

Sopii varmasti junnuille ja talon naisväelle ja kuten Mika jo mainitsi, on erittäin helppo jousi saada myytyä tarvittaessa eteenpäinCool

28.3.2013
06:56
Avatar
Olavi Pennanen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 361
Member Since:
11.7.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
14363sp_Permalink sp_Print

Pojallani myös käytössä vastaava Razor Edge….ei ole jousesta moitteen sanaa..toimii myös tarvittaessa omana varajousena.

Olli

31.3.2013
04:27
Avatar
Piedro
Keski-Suomi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 573
Member Since:
26.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
14374sp_Permalink sp_Print

En tiedä onko kukaan huomannu mutta vanha Razor Edge on oikeasti nopeampi jousi kun uusi Infinite Edge.

Razorin IBO 308 on mitattu 60-paunalla ja 29″ vedolla kun uudemman

Infiniten IBO 310 on mitattu 70-paunalla ja 30″ vedolla.

Nyt jos säädetään Infinite 60-paunaan ja 29″ vetoon ja otetaan 300gr nuoli

niin nopeutta tulee 295ft/s VS Razor 308ft/s, eli ei suuri ero mutta ero kuitenkin.

Tosta oli pitkä ketju ArcheryTalk:n foorumilla mutta en nyt löytäny sitä tähän lähtöön.

Pointti oli kuitenkin se että jos Razor Edgen säätöalueet 30-60 paunaa ja veto 19-29″

riittää niin se voisi olla fiksumpi valinta kun Infinite.

 

Tosin meille tulee varmaan jokatapauksessa Infinite kuhan kerkiän vähän perehtyä

asiaan paremminSmile

2.4.2013
07:17
Avatar
Petri V
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 62
Member Since:
20.8.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
14389sp_Permalink sp_Print

Kävin tossa juuri mittaamassa nopeuksia Infinite Edgelle;

jousen säädöt; lavat kiinni eli noin 70# (ei tarkistettu), vetopituus 27,5″ ja sukkapuikkona CE Blue Streak Select 400gr

tulokset pyörii siinä 260fps, eli liike-energia reilu 80J tai noin 60 ft-lbs niinku jenkit ja muut 12-16 sormiset haluaa ilmottaa.

3.4.2013
07:43
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
14394sp_Permalink sp_Print

Tässä keskustelussa kuulostaa siltä kuin vasta-alkajajousi = erittäin laajan säätövaran omaava jousi. Itse olen mieltänyt nuo laajan säätöalan omaavat jouset kasvaville nuorille tarkoitetuiksi ja en oikein osaa niitä aikuisille ihmisille suositella. Nuorisolle tarvitaan kasvunvaraa, mutta aloittelevan aikuisen kannattaisi minusta ostaa mitoilleen ja voimilleen sopiva ’normaalijousi’, jossa on se ’tavallinen’ 2-3″ vetopituuden säätövara. Usein se ’aloittelujousi’ voi saman tien olla se ’lopullinen jousi’, kun valinta tehdään hyvin. Laugh

3.4.2013
12:42
Avatar
Piedro
Keski-Suomi
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 573
Member Since:
26.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
14396sp_Permalink sp_Print

Nyt ois sitten Infinite Edge tilattu mustana RajajousestaLaugh

Hinta oli sen verran kohdallaan että ei viitsiny edes muualta kyselläWink

3.4.2013
12:54
Avatar
Jone
Pirkanmaa
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 23
Member Since:
20.1.2013
sp_UserOfflineSmall Offline
14397sp_Permalink sp_Print

Kiul kirjoitti:

”Itse olen mieltänyt nuo laajan säätöalan omaavat jouset kasvaville nuorille tarkoitetuiksi ja en  oikein osaa niitä aikuisille ihmisille suositella.”

 

Itse varsin tuoreena Infinite Edgen omistajana, minua askarruttaa onko tästä laajasta säätöalueesta jotain haittaa, tai onko tällaisella jousella huonompia ominaisuuksia kuin omille mitoille ja voimille hankitulla jousella? Säädöthän siinä ainakin teoriassa riittää myös ”järeämpään” käyttöön. Vaikka itse olen aikuinen ukko, hankin kyseisen jousen itselleni ensijouseksi. Siitähän saa sitten vaikka perillisille sopivan jousen jos itse haluaa hankkia toisen jousen. Noin 400 laukausta on takana, vetovastusta olen pikkuhiljaa kiristänyt ja kokeillut eri vetopituuksia. Säätäminen on varsin helppoa ja vielä olen varsin tyytyväinen hankintaani.

 

3.4.2013
01:36
Avatar
Petri V
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 62
Member Since:
20.8.2011
sp_UserOfflineSmall Offline
14398sp_Permalink sp_Print

Tässä asiassa lähtisin komppaamaan Jonea. Ite olen kolmen harrastusvuoden aikana testaillut eri vetopituuksia 25:n ja 30:n välillä, paunojen vaihdellessa 40:n ja 87:n välillä. Vaikka vetopituus on asettunut 27,5″:aan, niin vetojäykkyys vaihtelee edelleen rata- ja metsästysammunnan välillä 20-30 paunaa. Tälläistä skaalaa ei ”normaalijouset” tarjoa, joten laajat säätövarat ovat ihan näppäriä myöhemmälläkin iällä. Jos siis haluaa yhden jousen riittävän…

3.4.2013
02:18
Avatar
Arzaan
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 933
Member Since:
22.2.2010
sp_UserOfflineSmall Offline
14399sp_Permalink sp_Print

Petri V kirjoitti:

Tässä asiassa lähtisin komppaamaan Jonea. Ite olen kolmen harrastusvuoden aikana testaillut eri vetopituuksia 25:n ja 30:n välillä, paunojen vaihdellessa 40:n ja 87:n välillä. Vaikka vetopituus on asettunut 27,5″:aan, niin vetojäykkyys vaihtelee edelleen rata- ja metsästysammunnan välillä 20-30 paunaa. Tälläistä skaalaa ei ”normaalijouset” tarjoa, joten laajat säätövarat ovat ihan näppäriä myöhemmälläkin iällä. Jos siis haluaa yhden jousen riittävän…

vetopituushan on aika tarkka jokaiselle ampujalle, ymmärrän 0,5″-1,5″ hakemisen v.pituudessa jousen hankinnan aikaan, mutta mikä pointti tossa vetopituuden jatkuvassa ”testailussa” on? Ainakaan 5″ verran. Eihän se voi itenkään muuttua aikuisella noin paljon?

3.4.2013
02:25
Avatar
JAS
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 34
Member Since:
11.7.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
14400sp_Permalink sp_Print

^^ Sullehan, Pete, ei tunnetusti riitä kolmekaan jousta. Wink

Mulle myytiin alussa PSE Rally ja kovin olen ollut tyytyväinen siihen. Mulla vetopituus alkoi muuttua vasta, kun olin joitakin kuukausia ampunut, enkä yhtään ihmettele, vaikka se muuttuisi jatkossakin. Paunat tietysti kasvoi pikkuhiljaa, vaikka ei kovin korkeaksi koskaan. 🙂

3.4.2013
02:56
Avatar
jonex
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 379
Member Since:
8.9.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
14401sp_Permalink sp_Print

Mulle myytiin ensi jouseks hoyt carbon element. Täysin tyytyväinen ostokseen… Kyllähän se kauppias pseetäkin kauppas;)
Enpähän kauheesti oo nähnyt haittaa tosta yhestä ja samasta vetopituudesta.
Ei oo ollu tarvetta muokkailla kumpaankaan suuntaan.
Tuskin sitä aikuis iällä enää kasvaa tai kutistuu;)

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 16
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3358
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27181
Newest Members:
Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99, kaylenegirardin
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116