Hoyt 2016|Sivu 5|Jouset|SJML keskustelufoorumi|jousimetsastys.fi

Avatar
Please consider registering
Guest
sp_Registration Register
Advanced Search
Forum Scope


Osuma



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
sp_Feed sp_TopicIcon
Hoyt 2016
19.11.2015
07:34
Avatar
timo levä
Kärsämäki
Vakituinen keskustelija
Members

SJML hallitus
Forum Posts: 580
Member Since:
13.1.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
24002sp_Permalink sp_Print

Ainakin itsellä korvienväli prakaa heti, jos tiedän välineissä olevan vähänkin heittoa, jonka voisi säätämällä säätää minimiin tai pois.

19.11.2015
07:45
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
24003sp_Permalink sp_Print

Naureskelin tälle ketjulle joka ilta tätä lukiessa.
V…n insinöörit. Joudatteko te tutkimuksiltanne metsästämään ollenkaan

Tyypillinen 'netistä opittu' kommentti, jossa erityisen huvittavaa on, ettei kommentoija ilmeisesti itse edes ymmärrä insinöörien roolia omassa harrastuksessaan. 8)

Insinöörit monesti joutuu näin arkena käymään töissä (maailma pyörii insinöörien työllä), joten lienee ymmärrettävää, ettei ihan koko ajan pysty metällä käymään vaikka haluaisikin.

Jos itse asiaan palaa, niin minulle ei oikeastaan syntynyt tuosta 2016 mallistosta erityistä 'omistamisen halua' minkään mallin osalta. Tietysti olisi aina kiva päivittää kalustoa, mutta totuus taitaa olla, ettei meikäläinen ole vielä noista vanhoistakaan malleista pystynyt kaikkea potentiaalia ulosmittaamaan…… Käytössä on 4 Hoyttia, joista uusinkin taitaa olla jotain 2010 mallia tai sinnepäin. 🙂

19.11.2015
10:54
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
24005sp_Permalink sp_Print

Tai ehkä olisi oikeammin sanoa, että vaistopuolella on kapea 'kärki', jolla kamat on vimpan päälle tikissä ja sitten iso 'massa', jolla ei ole oikeastaan mitään käsitystä kamojen virittämisestä

Eiköhän ihan kaikentasoista säätäjää löydy vaistopuoleltakin. Saattaa välineiden säätö olla lähes suoraan verrannollinen ampumakokemukseen ja -taitoon, ihan kuin talja-ampujienkin parissa. Nämä on niitä mutu-juttuja..

19.11.2015
11:45
Avatar
Olavi Pennanen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 361
Member Since:
11.7.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
24006sp_Permalink sp_Print

Nyt sinä Timo suututit kaikki insinöörit ja me ei enää ikinä saaha uusia jousia kun ne menee lakkoon :'( Heh heh…..otetaanpa Timppa yhessä se yhteishaku prosessi työn alle ja haetaan opiskelemaan ihan ite, että tuotannon suunnittelu jatkuu 🙂 Vaikkakin luulen, että Timo veisteli vitsin tynkää joten……jatkakaa vaan tutkailuanne.

Olli " anti- insinööri"

19.11.2015
03:28
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
24007sp_Permalink sp_Print

Luetaan vaan Olli ketjua niin opitaan ja pysytään mukana. 😀

19.11.2015
04:42
Avatar
Olavi Pennanen
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 361
Member Since:
11.7.2007
sp_UserOfflineSmall Offline
24009sp_Permalink sp_Print

Luettu ollaan….ja opittu;)

olli

19.11.2015
05:52
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
24010sp_Permalink sp_Print

Luetaan vaan Olli ketjua niin opitaan ja pysytään mukana. 😀

Älä nyt. Olishan se hienoa, jos saamamiehet kommentois itse aihettakin. Saatas sellaista pro näkemystä tekeekö noilla 2016 mallin hoittilaisilla mitään.

Vai onko liian triviaali aihe ammattimiehille?

20.11.2015
05:23
Avatar
heka
Lapua
Erittäin aktiivinen keskustelija
Members
Forum Posts: 1024
Member Since:
6.10.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
24016sp_Permalink sp_Print

"Ammattimiehet" ei varmaan ketjuja lue ;D

20.11.2015
07:08
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
24018sp_Permalink sp_Print

"Ammattimiehet" ei varmaan ketjuja lue ;D

Niin, että ovat niinku asemoineet itsensä näiden kuraportaan keskustelujen yläpuolelle, vai? ::)

20.11.2015
12:16
Avatar
Iivana
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 197
Member Since:
2.11.2009
sp_UserOfflineSmall Offline
24023sp_Permalink sp_Print

Ostin tuossa viime vuonna Poikolaiselta edellisen vuoden Hoytin #70 faktorin. Kyllä sen sai aika helposti niin tikkiin, että sillä nuolet lensi riittävän suoraan. Itse asiassa, kun ruuvasi lavat alarajalle, niin sen sai prässättyä ylälavasta kädellä, kun alalapaan laittoi tuen. Oli nopea panna jengaa haarakaapeliin. Tässä oli kiinteät rullat kaapelinohjaimessa verrattuna näihin 2016 vehkeisiin. Ei ainakaan linnut ole säätöjä moittineet.
Aiemman Destroyerin pistin tyrkylle, josko joku haluaisi ostaa. Ja jousi vaihtoi omistajaa. En jaksanut ruveta sitä säätämään uudestaan, kun olisi kohta pitänyt ruveta kaapeleita ja jännettä vaihtamaan. Kyllä silläkin lintuja sai, vaikka en sitä Victoryn keveillä nuolilla saanut käymään kovin tarkasti. Siinä oli 6" jänneväli, niin oli siinä vikaa ampujassakin, ja nuo nuolet oli aika keveitä.
Aiemmin minulla oli Bowtechin Invasion, jossa oli 7" jänneväli, ja samanlainen rullasysteemi kaapelinohjaimessa kuin Destroyerissa. Invasioinissa minun ei tarvinnut pyöriä kallistella toisin kuin Destroyerissä. Lienevätkö vääntäneet kaupassa kohdilleen, kun ostin pakettina. Muistaakseni mittasin noita kallistuksia ja Invasioinissa ei muistaakseni ollut kallistusta, ainakaan, kun katsoi pyörästä vatupassin kylkeä jänteeseen vertaamalla. Paino sanalla muistaakseni. Vaikka noissa Boukkareissa on tuo taipuisa ohjuri, niin ainakin 6" Destroyerissä sitä joutui kallistamaan. Samoin tuossa Hoytissa. Hoytissa on 7" jänneväli. Hoyttiin vaihdoin GTn Velocityn nuoleksi. Se on käynyt ihan hyvin.
Jos pystyn ampumaan leikkurit ja taulukärjet kahdeltakympiltä maitopurkin pohjaan, niin en jaksa enää tuunata. Se riittää minulle. Yleensä tuon taljan saa käymään paremmin. Nuo 7" Hoyt ja Bowtechin Invasionit ovat olleet mukavan helppoja ammuttavia.
Hoytin laitoin Tikkiin viime keväänä yhtenä päivänä. Ammuin sillä seuraavan kerran syksyllä kahtena päivänä rakennustöiden lomassa yhteensä vajaa 100 laakia, ja seuraavan kerran sitten koiran haukusta metson. Ja kai se jousi tikissä oli, kun junttasin kolmestakympistä sillä riekonkin myöhemmin kiinteällä leikkurilla. Riekon täkkä on tennispallon kokoinen.
Vaistojousi jäi suosioilla kotiin tänä syksynä, kun vapaa-aika meni rakennustöissä. Harjoitella olisi pitänyt säännöllisesti viikoittain.
Hlökohtaisesti tuo Hoytin Faktori riittää Boukkarin Insanityn kera melko pitkäksi aikaa, varsinkin kun tuo painopiste on tuolla vaiston puolella ja puunuolissa.
Varmasti on 2016 hyviä vehkeitä hankkia, jos on vanhempi talja ja varsinkin tankoluistilla. Siihen verrattuna nuo pyörät ovat paremmat oli ne sitten kiinteällä alustalla tai flexillä.

21.11.2015
04:34
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
24041sp_Permalink sp_Print

Miten paljon jousen pituus vaikuttaa siihen paljonko cameja joutuu kallistelemaan jos samanlainen ohjuri eri pituisisa jousissa? Vai onko tuo ominaisuus sidoksissa jousen pituuteen lainkaan? Käsittääkseni mitä lyhyempi jousi, sitä suurempi vääntövoima ohjuriin kohdistuu ja kai se sitä kautta vaikuttaa myös jännelinjaan.

Dartonin 700 mallissa on kyllä loistava idea tuo vinoon jyrsitty kaapeliura jos vaan kaapelit sitä kestäisi. Ihme kun ei ole sitä muissa jousissa käytetty ::)

21.11.2015
07:57
Avatar
jonex
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 379
Member Since:
8.9.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
24047sp_Permalink sp_Print

Etköhän vastannu ihan ite omaan kysymykseen :o.

21.11.2015
08:53
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
24048sp_Permalink sp_Print

Etköhän vastannu ihan ite omaan kysymykseen :o.

Heh, no käyhän se näinkin ;D

23.11.2015
07:02
Avatar
Kiul
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 854
Member Since:
31.1.2006
sp_UserOfflineSmall Offline
24056sp_Permalink sp_Print

Dartonin 700 mallissa on kyllä loistava idea tuo vinoon jyrsitty kaapeliura jos vaan kaapelit sitä kestäisi. Ihme kun ei ole sitä muissa jousissa käytetty ::)

Ihme, ettei käytetä. 8)

23.11.2015
09:40
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
24057sp_Permalink sp_Print

Dartonin 700 mallissa on kyllä loistava idea tuo vinoon jyrsitty kaapeliura jos vaan kaapelit sitä kestäisi. Ihme kun ei ole sitä muissa jousissa käytetty ::)

Ihme, ettei käytetä. 8)

Siis ideana hyvä! Toteutus voisi tietenkin olla parempi. Tuossa mallissa tuntuu olevan kaapelit helkkarin kireällä, joten se lienee osasyy kulumiseen.

24.11.2015
08:04
Avatar
Arto_Y
Oulu
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 741
Member Since:
18.3.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
24062sp_Permalink sp_Print

Martinillahan ois hiiliä omasta takaa mistä vois pikku hiljaa alkaa kehittään sitä hiilikuitu runkoa 😉

Martin on nyt julkistanut osan vuoden 2016 mallistostaan ja hiilet on näemmä otettu käyttöön 😀 Hoytista poiketen ei kuitenkaan malliston kalliimpaan vaan halvempaan päähän. Enemmänkin siis Boukkarin linjoilla. Myös tässä ketjussa paljon puhuttuun väännöneliminoimiskikkailuun on Martin lähtenyt mukaan vähän G5 Primen tapaan, mutta camien tuplaamisen sijaan on Martin tuplannut moduulit, joita on siis yksi molemmin puolin camia…

24.11.2015
10:11
Avatar
Molotow
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 327
Member Since:
28.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
24067sp_Permalink sp_Print

camien tuplaamisen sijaan on Martin tuplannut moduulit, joita on siis yksi molemmin puolin camia…

Jos ei muuta hyötyä, niin puolittaa kaapelin päihin kohdistuvat voimat ::)

25.11.2015
11:01
Avatar
MPKO
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 126
Member Since:
19.9.2014
sp_UserOfflineSmall Offline
27.11.2015
08:51
Avatar
jonex
Jyväskylä
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 379
Member Since:
8.9.2012
sp_UserOfflineSmall Offline
24087sp_Permalink sp_Print

Kirjotahan santtu tuntemuksia uudesta hoytista ku oot saanu ammuskeltua. Itse vielä omaa oottelen 🙁

27.11.2015
09:42
Avatar
Arto_Y
Oulu
Vakituinen keskustelija
Members
Forum Posts: 741
Member Since:
18.3.2008
sp_UserOfflineSmall Offline
24088sp_Permalink sp_Print

Kirjotahan santtu tuntemuksia uudesta hoytista ku oot saanu ammuskeltua. Itse vielä omaa oottelen 🙁

Haa, minäpä tuossa muutama tunti sitten pääsin jo kokeilemaan sitä Santun Hoytia 😀 Ja kerkeän näemmä raportoida tänne jo ennen jousen omistajaa.

Jousi oli erittäin hiljainen eikä potkinut laukaistessa mihinkään suuntaan – täysin eleetön laukaisu. Veto on toki aggressiivisempi kuin jossain Chargerissa, mutta hyvin miellyttävä, pehmeä veto kuitenkin. Kaikin puolin hyvä laatuvaikutelma tietysti myös. Tämän lyhyen kokeilun perusteella en nyt millään keksi kritisoitavaa ;D Mutta jousen säädettävyydestähän ei vielä tullut kokemuksia.

Forum Timezone: Europe/Helsinki
Most Users Ever Online: 540
Currently Online:
Guest(s) 8
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
heka: 1024
Arzaan: 933
Kiul: 854
Arto_Y: 741
Pikkuhannu: 621
timo levä: 580
Piedro: 573
Mika_R: 528
Antti Saarenmaa: 464
jonex: 379
Member Stats:
Guest Posters: 1
Members: 3359
Moderators: 0
Admins: 2
Forum Stats:
Groups: 6
Forums: 37
Topics: 4592
Posts: 27182
Newest Members:
Frangoro, Xunzo, Tii, Randaaz, sofiawiayz, liamdcrip, AliaWaite, TommiPKM, jurgennxs840420, lidiagaribay99
Administrators: ylläpitäjä: 236, Ari Kontiainen: 1116